علی لاریجانی در سفر نوروزی خود به استان فارس عصر امروز وارد جهرم شد و در حاشیه بازدید از تعدادی اماکن مذهبی و تاریخی این شهرستان و در غار سنگ اشکن بزرگ‌ترین غار دست‌ساز جهان در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو، اظهار داشت: مردم جهرم را همیشه متعهد به اسلام و مؤمن می‌شناختم که در عرصه‌های مختلف مانند پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی اثرگذاری بسیاری داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی جاذبه‌های گردشگری جهرم را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: همین غار سنگ اشکن جهرم که امروز از آن بازدید شد می‌تواند موردتوجه بیشتر مسئولان استانی قرار گیرد و به جذب گردشگر کمک کند.

لاریجانی نیاز جهرم را حرکت به‌ سوی صنعتی شدن عنوان کرد و بیان داشت: امروز و با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری امسال به‌نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همگان باید سعی و تلاش خود را بکنند و در عرصه اقتصادی ایران اسلامی را از درون محکم و وابستگی خود را به محصولات خارجی کم و کمتر کنیم.

وی با اشاره به بحران آب در این منطقه و اشتغال مردم جهرم به کشاورزی بیان کرد: باید سعی شود در کنار کشاورزی صنعت را نیز در این شهرستان راه بیندازیم و در راه جهش صنعتی و اقتصادی قرار دهیم که با جدیتی که در مسئولان شهر و همت مردم جهرم وجود دارد این کار شدنی است.