تولید و صادرات 2 بال اقتصاد مقاومتی/ توجه به صادرات غیر نفتی

گروه اقتصادی-عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان چندین سال است که در نامگذاری سال به مساله و موضوع اقتصاد توجه دارد و همین مساله نشان می دهد باید موضوع اقتصاد در کشور را جدی گرفت و به دنبال حل آن بود.

وی با بیان اینکه در این سال باید به چند مساله مهم توجه داشت، تصریح کرد: توجه به تولید داخلی از لوازم مهم در اقتصاد مقاومتی است. تولیدات صنعتی، تولید محصولات کشاورزی و افزایش آن، خود کفایی در محصولات استراتژیک مثل برنج و گندم، استفاده از ظرفیت های کارخانجات باید مورد توجه قرار گیرد.

منتخب مردم آمل در مجلس دهم افزود: تولیدات داخلی باید به حد صادرات برسد. حجم تولیدات باید به اندازه ای باشد که علاوه بر مصرف داخلی، صادر هم شود.

یوسفیان با بیان اینکه تولید و صادرات 2 بال مهم اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: البته در زمینه صادرات باید به صادرات غیرنفتی توجه داشت. باید اقتصاد ایران از اتکا به نفت کاهش یابد و به سمت صادرات غیر نفتی حرکت کرد.

وی با اشاره به وظایف مجلس و دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: چنانچه نیاز به قانون باشد، مجلس باید با تصویب قوانین مسیر را هموار کند. البته نمایندگان می توانند تا طرح های کارشناسی و ارائه نظرات خود برای رسیدن به اهداف این سال و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

نماینده آمل در مجلس با بیان اینکه دولت در این سال وظایف سنگینی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: دولت بعنوان قوه مجریه باید به سمت اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف سال حرکت کند و آغاز این حرکت هم باید از روزهای نخست کاری سال جدید باشد.

یوسفیان گفت: وزرای اقتصادی باید حرکت وزارتخانه های خود را به سمت اقتصاد مقاومتی تنظیم کنند و باید طوری برنامه ریزی شود که در پایان سال 95 آثار آن در کشور مشاهده شود.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت و مجلس در پایان سال 95 کارنامه موفقی برای اقتصاد مقاومتی داشته و مردم آثار آنرا در زندگی خود و کشور مشاهده کنند.