صادرات باید محور سیاستهای دولت قرار بگیرد

گروه اقتصادی-موسی غضنفرآبادی نماینده بم، بروات و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: نامگذاری یک سال به نام خاص بدان مفهوم است که ثقل، مرکز و بیشترین توجه مسئولین باید حول آن موضوع باشد و با تنظیم سیاست ها و هماهنگی کامل اهداف مدنظر محقق شود.

وی افزود: برای اولین بار نیست که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، بر مساله اقتصادی تاکید کردند بلکه در 24 سال گذشته حداقل 12 سال بطور مستقیم و غیر مستقیم بر این مساله تاکید شده که این خود نشان از اهمیت موضوع است.

عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان از آمادگی مجلس برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: مجلس هم در تصویب لایحه بودجه و هم در تصویب برنامه ششم توسعه که سال جاری در مجلس مصوب می شود، می تواند در این راستا کمک کند.

غضنفرآبادی افزود: اگر نیاز به قوانین جدید و یا دیگری باشد تا اقتصاد مقاومتی زودتر و بهتر محقق شود قطعا نمایندگان اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

وی با اشاره به وظایف دولت در این سال گفت: دولت بخصوص وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی در این سال وظایف مهمی بر عهده دارند و باید محور کار خود را بر تولیدات داخلی و حمایت از تولید کننده قرار دهند.

گروه اقتصادی-نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: صادرات بخصوص صادرات غیر نفتی و کاهش واردات اولین پایه های تحقق اقتصاد مقاومتی است. باید با حمایت از تولیدات داخلس ضمن خودکفایی و خوداتکایی باید در راستای صادرات گام برداشت.

غضنفرآبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش وابستگی به دنیای خارج است، گفت: هر چه صادرات افزایش یابد به همان میزان اهداف اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد و قدرت چانه زنی ایران در عرصه بین المللی و تجارت جهانی بالا می رود.

وی با اشاره به وظایف مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مردم باید از کالای داخلی حمایت کنند و کالاهای داخلی را در سبد خرید خود قرار دهند.

عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان تاکید کرد: مردم از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخل آن وجود دارد، خودداری کنند. البته تولید کنندگان باید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.