امیر یانتو سخنگوی دادستانی کل اندونزی، گفت که 'لیم یونگ نام' پنجشنبه شب پس از بازداشت وی در اکتبر سال 2014 در'باتم' و جزایر 'ریو' اندونزی، تحویل آمریکا شد.
 

تحویل این تبعه سنگاپور به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا و صادرات تجهیزات رادیویی به ایران به دنبال دستور اول فوریه و درخواست مقامات آمریکا از 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی انجام شد. سخنگوی دادستانی اندونزی، گفت که 'لیم' متهم به توطئه برای فریب دادن آمریکا، قاچاق، صادرات غیر قانونی کالا از آمریکا به ایران، اظهارات نادرست و ممانعت از اجرای عدالت است.

 

تحویل متهم دورزدن تحریم‌های ایران به آمریکا +عکس

 

بنابراین گزارش، این تبعه سنگاپور شب گذشته برای انتقال به آمریکا در فرودگاه 'سوکارنو-هتا' بانتن اندونزی به یک مارشال آمریکا تحویل شد. کنسولگری سنگاپور در باتم اندونزی آبان ماه سال 1393 تلاش کرد این شهروند خود را از اندونزی به سنگاپور بازگرداند. دادگاه سنگاپور بیش از سه سال پیش استرداد 'لیم یونگ نام' 41 ساله به آمریکا را رد کرده بود، اما پلیس اندونزی وی را در باتم بازداشت کرد.

اما وزارت امور خارجه سنگاپور امروز جمعه اعلام کرد که به تصمیم رئیس جمهور اندونزی برای استرداد 'لیم یونگ نام' به آمریکا احترام گذاشته و تابع قوانین اندونزی و روند قضایی این کشور است.

آمریکا آبان ماه سال 1390 چهار سنگاپوری و یک ایرانی را متهم کرد تحریم های این کشور علیه ایران را دور زده و دستگاه های رادیویی را به کشورمان ارسال کرده اند. 'لیم یونگ نام'، 'ونگ لن'، 'لیم کو سینگ' و 'هیا سو گان بنسون' متهمان سنگاپوری بودند.

وزارت دادگستری آمریکا سال 1391 نیز خواستار استرداد 'امین روان' شهروند ایرانی شد و ادعا کرد وی و شرکت 'آی. سی مارکت ایران' سال 2007 میلادی تجهیزات رادیویی را از آمریکا به سنگاپور و هنگ کنگ صادر کرده و هدف آنها فرستادن این تجهیزات به ایران بوده است.

اما آمریکا اواخر دی ماه سال گذشته طبق توافق تهران و واشنگتن برای مبادله تعدادی زندانی در دو کشور، حکم استرداد 14 ایرانی از جمله 'امین روان' را لغو کرد.