منتظر خروج از رکود بازار مسکن در سال 95 نباشید/ رونق بازار مسکن در حد وعده می‌ماند؟

گروه اقتصادی-محمدعلی پورشیرازی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» درباره وضعیت بازار مسکن و ساخت‌وساز اظهار داشت: در صورتی که مسایل مالی و پولی توسط دولت رفع شود، می‌توان انتظار خروج از رکود در بخش مسکن را داشت؛ وگرنه با وجود این‌که دولت وعده‌های بسیاری برای خروج از رکود مسکن داده است، فکر نمی‌کنید که در 6 ماه اول سال بازار با تحول یا تغییری روبه‌رو شود.

 

وی افزود: در حال حاضر جذابیت زیادی برای سازندگان مسکن به وجود نیامده که به این بخش ورود پیدا کنند؛ زیرا همچنان هزینه تولید مسکن به علاوه خواب سرمایه، با قیمت نهایی خانه‌ها تطبیق ندارد.

 

به اعتقاد پورشیرازی، حتی در صورتی که دولت در جهت خروج از رکود قدم بردارد، اما باز هم رکود در بازار مسکن در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت.

وی متذکر شد: ما امیدوار هستیم که عبور از رکود تدریجی صورت گیرد؛ برخلاف دوره‌های قبل که رونق ناگهانی در بخش مسکن باعث بالا رفتن قیمت‌ها شد.

این کارشناس بخش مسکن تاکید کرد: نباید در نیمه اول سال منتظر اتفاقات به خصوصی در بخش مسکن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تقاضا برای تولید مسکن در سال جدید آن‌چنان دیده نمی‌شود و به همین دلیل سازندگان مسکن ناچار هستند که فعالیت‌های خود را کم کنند تا بعدها با رونق گرفتن بازار مسکن و خروج دلالان از بازار، در جهت ساخت‌وساز قدم بردارند.