بازنگری در کارت اعتباری خرید کالا

با گذشت بیش از شش ماه از رونمایی بسته دولتی خروج از رکود، طرح فروش اقساطی کالا هنوز اجرایی نشده و ظاهراً قرار است این طرح پس از بازنگری، دوباره اجرایی شود.

در بازنگری طرح قرار است تعداد اقساط بازپرداخت تسهیلات بانکی افزایش یابد به طوری که از دوره 12 ماهه (که قبلاً در مورد اجرای طرح مطرح شده بود) به 24 ماه افزایش یابد.

محمدرضا دیانی، رئیس انجمن لوازم خانگی از اعلام جزئیات طرح فروش اقساطی کالا با وام اعتباری از سوی بانک مرکزی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در طرح جدید، قرار است دولت تعداد اقساط بازپرداخت وام کالا را افزایش دهد، اما در نرخ سود تسهیلات تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ دولت در اجرای طرح فروش اقساطی کالا با وام بانکی تصمیم به بازنگری گرفته و قرار است طی یکی-دو روز آینده جزئیات اجرای این طرح از سوی بانک مرکزی اعلام شود.

رئیس انجمن لوازم خانگی ادامه داد: در طرح جدید تعداد اقساط بازپرداخت تسهیلات خرید اعتباری کالا افزایش خواهد یافت و این طرح در مرحله اول برای بازنشستگان و کارمندان دولت اجرایی خواهد شد.

دیانی با بیان اینکه قرار نیست تغییری در نرخ سود بانکی تسهیلات ایجاد شود، گفت: واردکنندگان در این طرح حضور ندارند و سایت ثبت‌نام تولیدکنندگان برای حضور در این طرح نیز همچنان باز است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سقف اعتبار پرداختی تعیین شده برای تخصیص به این طرح از سوی بانک مرکزی مشخص شده است؟ گفت:‌ هنوز این رقم مشخص نشده است.

وی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد طرح فروش اقساطی کالا خودداری کرد و گفت:‌ قرار است بانک مرکزی اطلاعات بیشتر در این مورد را طی یکی دو روز آینده ارائه کند.