محسن جلال پور در کانال تلگرانی خود نوشت: "دربرنامه های فشرده دیروز، دو دیدار خارجی هم داشتم. اول دیدار با وزیرکشاورزی آلمان وهیأت همراه و بعد دیدار با وزیرخارجه استونی. هردو دیدار با حضورجمعی از فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد.

دردیدار با وزیرکشاورزی آلمان با اشاره به این نکته که زیربنای فعالیت های مشترک دو کشور، حل مشکلات بانکی و بیمه ای است، ازنحوه برخورد مؤسسه های بانکی و بیمه ای آلمان درطول مدت تحریم گلایه جدی کرده و گفتم: در زمان تحریم، تجارت موادغذایی هیچ گونه محدودیت تحریمی نداشت و انتقال وجه آن هم با ارائه مدارک مستند، آزاد بود اما آلمان در مقابل انتقال وجه صادرات محصولات غذایی از ایران، محدودیت جدی قائل شد و بدتر این که اکنون نیز این محدودیت ها را اعمال می کند. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران نیز با اشاره به همین نوع سخت‌گیری ها به وزیر آلمانی گفت:شواهد نشان می دهد آمریکایی ها در دوره تحریم، خیلی از محصولات آلمانی را با واسطه به بازار ایران می فرستادند درحالی که ما نمی توانستیم از آلمان خرید کنیم.

با وجود این گلایه ها، دیدار با وزیرکشاورزی آلمان، امیدوار کننده هم بود. این را از عکس العمل های ایشان و هیأت همراه در باره همکاری دو کشور برای سرمایه‌گذاری مشترک درزمینه های آب،پساب،آب شیرین کن،تکنولوژی های نوین کاشت، گردشگری کشاورزی ،محیط زیست، بذر و نهال و انتقال تکنولوژی های نوین متوجه شدیم.

هم چنین درخواست من مبنی بر اهمیت شکل گیری همکاری بین المللی برای حل مسائل زیست محیطی منطقه ازجمله ریزگردها با استقبال ایشان مواجه شد.

در پایان هم ایشان قول داد حل مسئله بانکی را به عنوان یک اولویت، درکابینه آلمان مطرح و پی گیری جدی کند تا آلمان در این  زمینه از اتریش و ایتالیا عقب نماند."