پژو در اندیشه بازگشت به آمریکا!

هفته پیش بود که این شرکت با اعلام اینکه هم‌اکنون تیمی در آمریکا را مسئول تحلیل نیازهای مشتریان و ضوابط مورد نیاز تعیین کرده است، علاقه خود را رسانه‌ای کرد. به گفته کارلوس تاوارس، رئیس گروه PSA، نخستین مرحله از این اقدام، آغاز به کار به‌عنوان یک اپراتور صنایع خودرو در سال 2017 خواهد بود. این شرکت ممکن است طی این اقدام با شرکت فرانسوی تولید‌کننده وسایل نقلیه برقی Bollore همکاری داشته باشد که هم‌اکنون نیز در برنامه‌های مشارکتی خودرو در بسیاری از شهرهای اروپایی و نیز ایالت ایندیاناپولیس در آمریکا فعالیت دارد.

مرحله بعدی، بهره‌گیری از مدل‌های خود پژو به جای مدل‌های Bollore برای توسعه برنامه‌های صنایع خودرو است که این مرحله پیش از عرضه مستقیم پژو از طریق بنگاه‌ها صورت می‌پذیرد. تاوارس همچنین بیان کرد که PSA می‌تواند تامین خودرو را به صورت در محل فروش ساماندهی کند. این برنامه بخشی از برنامه بلندمدت 10ساله توسعه برای پژو و برندهای خواهر آن یعنی سیتروئن و DS است.

 

به‌طور دقیق مشخص نیست که آیا این دو برند نیز به بازار آمریکا ورود خواهند کرد یا خیر. سیتروئن آخرین بار در سال 1974 در آمریکا فعالیت داشت اما DS که برآمده از خود سیتروئن است تنها دو سال قدمت داشته و هیچ‌گاه در آمریکا فعالیتی نکرده است.

 

PSA برنامه فشرده عرضه 121 مدل جدید را طی شش سال در نظر گرفته که 26 مدل از آنها محصولاتی هستند که در سطح جهان عرضه شده اما از طریق آمریکا خریدوفروش می‌شوند. گفته می‌شود یک SUV در سطح جهانی در بین این مدل‌ها خواهد بود. تاوارس در توضیحی در خصوص ورود به آمریکا اذعان کرد که« PSA بدون حضور در آمریکا نمی‌تواند به شرکتی جهانی تبدیل شود.»