خبرهای خوش ربیعی برای کارگران

هدف از تشکیل ‌شورای عالی اشتغال بررسی عرضه و تقاضای بازار کار و چگونگی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاههایی که‌ تصمیمات آنها مؤثر بر عرضه و تقاضای بازار کار و اشتغال و بیکاری می‌باشد و نظارت و پیگیری بر چگونگی تحقق اهداف کمی و کیفی اشتغال هدف از تشکیل ‌شورای عالی اشتغال است.

 امروز علی ربیعی،‌وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در اولین روز از هفته کارگر خبر از برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال در سه شنبه هفته جاری داد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم میراث دار تورم بالا و بی پولی بوده است گفت: در سال 95 امنیت شغلی بیشتر و ایجاد شغل جدید برای کارگران را پیگیری خواهیم کرد. همچنین روز سه شنبه جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ برنامه توسعه‌ای را نمی‌پذیریم که در آن کارگران مورد توجه نباشند، گفت: تبدیل شرایط کارگران غیررسمی به رسمی از برنامه‌های در دست اجراست و سال گذشته توانستیم 11 میلیون کارگر غیررسمی که هیچ نوع پوشش بیمه‌ای درمان نداشتند تحت پوشش بیمه قرار دهیم. امسال بیمه فراگیر اجتماعی را پیگیری خواهیم کرد؛ ما نمی‌توانیم به یک باره انفجاری عمل کنیم اما حفظ شغل موجود، ارتقای وضع کارگران و ایجاد شغل برای کارگران آینده در سالی که آن را سال تحویل کارگری می‌دانیم، پیگیری خواهد شد.

‫ربیعی گفت:در آن جلسه بسته سیاست اشتغال دولت رونمایی می‌شود که علاوه بر رشد اقتصادی، موضوع تقویت بازار کار نیز دنبال می‌شود.