به گزارش افکار،ايرج رهبر در گفتوگو با ایسنا، با بيان اينكه خريد و فروش واحدهاي مسكوني طرح مسكن مهر مجاز نيست، اظهار كرد: سند عياني به نام مالك ميشود و عرصه هم به صورت اجاره ۹۹ ساله است و تا زماني كه سند قطعي بهنام مالك نشود، اجازهي فروش وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون خرید و فروش به صورت وکالتی انجام می‌شود، تصریح کرد: فروش وکالتی غیررسمی است و به احتمال زیاد انجام می شود.

رهبر با تاکید بر این‌که بر این مساله نظارت می‌شود، افزود: به طور قطع خرید و فروش‌هایی که صورت می‌گیرد، خارج دید نظارتی انجام می‌شود.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان درباره‌ی این‌که گفته می‌شود اختصاص منابع از صندوق توسعه‌ی ملی به طرح مسکن مهر غیرقانونی است، اضافه کرد: این امر غیرقانونی نیست، اما مساله این است که اعتقاد داریم بازپرداخت تسهیلات باید به صورت ریالی باشد، اما اعلام شده که بازپرداخت به صورت ارزی انجام شود که این برای بخش خصوصی به صرفه نیست.

به گفته او در برنامه‌ی پنجم هم اشاره‌ای مبنی بر بازپرداخت به صورت ارزی نشده و این مساله مسکوت است.

رهبر با بیان این‌که پیگیر هستیم تا بتوانیم مسوولان را متقاعد کنیم که بازپرداخت به صورت ریالی باشد، گفت: اگر بازپرداخت به صورت ارزی باشد، بخش خصوصی تمایل نخواهد داشت و ریسک نمی‌کند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در پاسخ به این‌که چرا وعده‌های داده‌شده مبنی بر افتتاح ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان شهریورماه محقق نشد، تصریح کرد: ساخت‌وساز و عملیات اجرایی ساختمانی به عوامل بسیاری بستگی دارد و در برخی مناطق شرایط جوی اجازه‌ی کار در برخی فصول را نمی‌دهد.

وي با اشاره بهاينكه دوسال است كه طرح مسكن مهر به طور جدي پيگيري شده است، خاطرنشانكرد: از اين به بعد منتظر باشيم كه افتتاحها انجام شده به عبارت ديگر كار در حال به نتيجه رسيدن است.