پای میوه های قاچاق به مغازه ها رسید

هادی بختیاری بازرس اتحادیه بار فروشان تهران در خصوص توزیع مجدد میوه های قاچاق در مغازه های سطح شهر اظهار داشت: در حال حاضر شاهد توزیع و فروش میوه های قاچاق در میدان مرکزی میوه و تره بار نیستیم و  میوه های قاچاق تنها ممکن است در خارج از میدان توسط خرده فروشان به فروش برسد.

 

وی با اشاره به اینکه در کلیه مغازه های سطح شهر میوه های قاچاق به چشم نمی خورد، گفت: بالا بودن قیمت میوه های قاچاق موجب شده که تنها در برخی مغازه های لوکس سطح شهر به فروش برسد چرا که همه مصرف کنندگان توان لازم برای خرید آن با قیمت های گزاف را ندارند.

 

بختیاری با اشاره به راهکارهای لازم در خصوص قاچاق میوه بیان کرد: در شرایطی که میوه های فصل دیگر در کشور وجود ندارد دولت بایستی اجازه ورود آنها را از طریق مبادی رسمی دهد چرا که در این صورت نه تنها اجحافی در حق کشاورز نمی شود بلکه درآمد و حقوق عوارض گمرگی دولت نیز افزایش می یابد.

 

بازرس اتحادیه بار فروشان تهران تصریح کرد:  در دو الی سه سال اخیر با توجه به ورود لجام گسیخته انواع میوه های قاچاق می توان گفت که امکان افزایش ورود آفات به باغات کشور وجود دارد و به همین خاطر همانند سایر کشورهای دنیا باید اجازه ورود میوه های خارجی در زمانی که تولید آن در داخل وجود ندارد، داده شود تا بحث های قرنطینه ای و نظارت به طور کامل بر روی آن انجام شود تا شاهد ورود آفات به باغات نباشیم.