سرگردانی مردم برای خرید با کارت های اعتباری

 محمد طحان پور با بیان این مطلب افزود: روزانه 70 تا 80 تماس با اتحادیه لوازم خانگی گرفته می شود که نشان دهنده سردرگمی مردم برای خرید با این کارت هاست.

وی روش نادرست اجرای یک طرح مناسب را سبب زیر سوال رفتن تلاش های وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی دانست و تصریح کرد: انعکاس تلفن های دریافت کنندگان این کارت ها و فروش نداشتن تولید کنندگان معرفی شده نشان دهنده وجود اشکال در اجرای این طرح است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه این کارتها برای 3 گروه 350 هزار نفری و با مبلغ 4 تا 6 میلیون تومان در نظر گرفته شده است ، ادامه داد: فقط یک برند موفق به فروش بخشی از کالاهای خود شده که دارای مراکز عرضه متعدد است و حدود 50 کارخانه تولید لوازم خانگی داخلی دیگر مراکز لازم برای عرضه ندارد.

وی با اشاره به مهلت 3 ماهه مردم برای استفاده از این کارت‌ها گفت: 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده این طرح فقط متعلق به لوازم خانگی نیست و مردم می توانند فرش ماشینی تولید داخلی، چینی ، بلور و مبلمان هم خریداری کنند.

نامبرده افزود: ارائه وام ارزان از سوی دولت به مردم با هدف بهره مندی مصرف کنندگان از وام کم بهره و به حرکت درآمدن چرخ تولیدی بوده، در حالی که این اتفاق عملیاتی تاکنون نشده است.

وی ادامه این روند را سبب ایجاد بازتاب منفی برای مردم و تولید دانست و ادامه داد : دریافت کنندگان کارت خرید اعتباری می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت صنعت و معدن در بخش کالای ایرانی، نشانی مراکز عرضه کننده کالا را مشخص کرده و سپس خرید کنند.

طحان پور با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شماره تلفن های پاسخگویی به مردم را اعلام رسمی کند، افزود: براساس پیش بینی های دولت بیشترین خرید باید در شهرستانها انجام شود، در حالی که در همه جا امکان دسترسی به اینترنت و آمادگی از مراکز فروش تعیین شده در این طرح وجود ندارد.