به گزارش مهر،فرهاد دلقپوش درباره جلسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با اختلاس ۳ هزارمیلیارد تومانی بانکی گفت: با توجه به اینکه مجلس تعطیل است، نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابی حضور دارند؛ فردا با آغاز به کار مجلس، کمیسیون اقتصادی این موضوع را به طور ویژه پیگیری می کند.
وی بیان کرد: بانک مرکزی در این زمینه یک سری وظایفی بر عهده دارد اما به طورقطع یکسری از اتفاقات باید تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی باشد؛ بنابراین در سال جهاد اقتصادی شناسایی حلقه فساد وخیانت در کشور با جدیت دنبال می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیرعامل بانک نیز موظف است نظارت کافی در مجموعه خودش داشته باشد.
وی افزود: افراد فرصت طلب در یک حرکت سازماندهی شده با استفاده از اطلاعات در سیستم مالی و نفوذ در برخی جریانات دست به چنین اقدامی زده اند.

برنامه‌ریزی جریان انحرافی برای سوء استفاده از اطلاعات اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریان انحرافی با استفاده از فضا و شرایط کنونی ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری تصدی گری برخی امور به بخش خصوصی، وضعیت بورس، فعالیتهای اقتصادی و واگذاری بانکها به بخش خصوصی به منظور سودجویی و برای رسیدن به مقاصد خود برنامه ریزی کرده اند.

دلقپوش مطرح کرد: این انحرافات ناشی از وجود دست‌های ناپاک است و مجلس بر همین اساس بهمنی رئیس بانک مرکزی را احضار می کند تا گزارشی درباره روند اتفاقات ارائه کند. بانک مرکزی این اجازه را دارد که نقطه نظرات خود را مطرح کند اما آنچه که مهم است، کشف حقیقت است.

وی یاددآور شد: سوء استفاده های اخیر در زمینه مالی، پیوند منطقی را بین موارد مختلف نشان می دهد. در فضای حساس اقتصادی این افراد، حساب شده دست به این کار زده اند. دلقپوش در ادامه بیان کرد: عدم ارزیابی و نظارت در پرداخت مبالغ درشت باید ریشه یابی و شفاف سازی شود.

صاحبان قدرت از فرصتهای اقتصادی استفاده غیرقانونی می‌کنند

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صاحبان قدرت و برخی افراد ذی نفوذ از واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی و سایر فرصتهای اقتصادی استفاده غیرقانونی کرده اند. وی گفت: برخی افراد تسهیلات زیادی را دریافت کرده اند اما پس از پرداخت مطالبات فرار می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ جریانی بدون پشتوانه مالی نمی تواند روی پای خودش بایستد؛ اختلاس ها نشان از خیانت است؛ گروهی با دست اندازی به منابع مالی خیانت کرده اند.

وی گفت: سیاستها در جهت سالم سازی و پویایی اقتصاد است و همچنان باید برای مشارکت مردم و کسب اعتماد آنها تلاش کنیم. دلقپوش درادامه خواستار پیگیری همه مسئولان شد و گفت: مجلس شوای اسلامی نیز به سهم خود اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را پیگیری و به هیچ وجه از آن به سادگی عبور نمی کند.