علی عابدزاده  رئیس سازمان هواپیمایی کشور در آئین افتتاحیه هشتمین همایش بین المللی ایکائو اظهار داشت: این سمینار توسط ایکائو و سازمان هواپیمایی کشور، وزارت کشور و وزارت امور خارجه و دیگر سازمان ها و نهادهای دیگر با هدف بررسی  موضوع در حال رشد ایکائو که مربوط به مدارک ماشین‌خوان و امنیت مرزها برگزار شده است.

وی در ادامه بیان داشت: صدورMRT و ظرفیت سازی در این راستا از دیگر موضوعات و چالش‌هایی است که با استفاده از داده های بیومتریک می تواند در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد:  ایران نیز هم راستا با استراتژی های ایکائو کاملاً از این دستورالعمل حمایت می کند و سازمان هواپیمایی کشور مایل است از تجربیات ایکائو و دیگر کشورها که به منظور تحقق اهداف ایکائو که جزء استراتژی سازمان هواپیمایی کشوری است استفاده کند.

عابد زاده با بیان اینکه ایران از یک‌پارچگی امنیت پروازی در کشورهای عضو ایکائو استقبال می‌کند افزود: با توجه به این مسئله ما برای اقتصادی کردن فرآیند پروازها در این راستا اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: در این زمینه برای اتصال شبکه شرق و غرب لازم است فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: ایران دارای موقعیت منحصر بفردی برای انجام تلاش و کمک در این زمینه است که باید این فرصت مغتنم شمرده شود.

وی با اعلام این خبر که ایران در زمینه هوانوردی و ناوبری هوایی جایگاه خاصی دارد ادامه داد: ایران پلی بین شرق و و کشورهای اروپایی است.

عابدزاده تاکید کرد: ایران کوتاه‌ترین مسیرهای هوایی را در اختیار کشورها قرار داده و می تواند باعث افزایش 2 برابری کارشناسی‌ها در این زمینه شود.

وی بیان کرد ایران در بخش مدیریت حمل و نقل هوایی، نظارت بر هوانوردی با تجهیزات و تکنولوژی می تواند موجب ارتقاء سطح کیفی  ترانزیت هوایی شود.

عابدزاده با اشاره به اینکه ایران 80 فرودگاه عملیاتی و فعال دارد که خدمات بین المللی و داخلی ارائه می‌کند افزود: فروگاه امام خمینی (ره) پیش بینی می شود یکی از مراکز مهم توسعه آینده برای فرودگاه‌های منطقه‌ای باشد و برای اجرای عملیاتی بیشتر ظرفیت ما را افزایش دهد.

وی در پایان بر تبدیل شدن فرودگاه امام خمینی(ره) به هاب مهم در منطقه تاکیدکرد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری این مهم  را در دستور کار خود قرار داده است.