اوراکان مانند تمام لامبورگینی‌ها سامانه دو دیفرانسیل دارد. البته نه یک دو دیفرانسیل معمولی. این سامانه به 3 واحد ژیروسکوپی مجهز است. تقریبا شبیه مدل‌هایی که در هواپیماهای جنگنده وجود دارد.

 

اوراکان اسپایدر لامبورگینی برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد. این خودرو ترکیبی از قدرت عملکردی نوع کوپه لامبورگینی و احساس لذت بخش رانندگی در هوای آزاد است.

 

مدیرعامل و رئیس بخش خودروهای لامبورگینی در خصوص مدل اوراکان اسپایدر LP610-4 گفت: به دلیل موفقیت مدلهای مجهز به موتورV10 و به دنبال سنت همیشگی رانندگی با خودروهای روباز، مدل جدید اوراکان اسپایدر طراحی و ساخته شد. اوراکان اسپایدر لامبورگینی ترکیبی از خلاقیت و عملکرد مدل کوپه اوراکان است که در کنار فناوری‌های جدید در ابعادی و ساختاری متفاوت ساخته شده است.

 

در تاریخ  این شرکت مدل گالاردو اسپایدر Gallardo Spyder بهترین فروش را از آن خود کرده است و اینک کارشناسان  انتظار دارند که مدل جدید اوراکان اسپایدرکه با کد LP610-4 شناخته می‌شود، جای آن را بگیرد. اوراکان باید مشعل را از گالاردو تحویل بگیرد اما در مقابل باید با خودروهای منحصربه‌فرد و شناخته شده‌ای مانند فراری485 و مک‌لارن650S   هم رقابت کند.

 

 آسایشی بسیار تجملاتی، خالص و طراحی پویا ضمانت‌نامه نسخه شایسته و در خور لامبورگینی به شمار می‌آید. وزن سبک، سامانه الکترونیکی، رانندگی با دو حالت سقف باز و بسته  حداکثر آرامش را برای سرنشینان رقم می‌زد.

 

در حالت معمول، موتور  این لامبورگینی، قدرتی معادل 610 اسب بخار تولید می کند و تنها در 3.4 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و با بیشینه سرعت 324 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود

 

این خودرو مانند تمام لامبورگینی‌ها سامانه دو دیفرانسیل دارد. البته نه یک دو دیفرانسیل معمولی. این سامانه به 3 واحد ژیروسکوپی مجهز است. تقریبا شبیه مدل‌هایی که در هواپیماهای جنگنده وجود دارد.

 

 این واحدهای ژیروسکوپی در تمام مدت به همه چیز نظارت دارند و در طول رانندگی تمام اطلاعات خود را به مغز متفکر دو دیفرانسیل می‌فرستند تا تصمیم لازم برای ارسال قدرت به هر یک از چرخ‌ها صادر شود. این فرایند باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها با قدرت فوق‌العاده‌ای حرکت کند.

 

راه‌کارهای طراحی جدید و نرم

مدل اوراکان اسپایدر، نشانگر آخرین تحولات در زبان طراحی لامبورگینی است. تعادل بصری در طراحی، اوراکان را  را برای ناظران و سرنشینان جذاب می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی ظاهری این خودرو سقف جدید و منعطف آن است. این سقف در سه رنگ مختلف ساخته می‌شود.

 

 قرمز، قهوه‌ای و مشکی. اگر سقف باز باشد، تفاوت زیاد طراحی ظاهری آن را با انواع کوپه تشخیص خواهید داد. طول این خودرو 4.46 ، عرض آن1.92 وارتفاع آن 1.18 متراست.

 سقف سبک است و با مهارت خاصی روی خودرو می نشیند. سقف خودرواز نوع الکتریکی است که با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت (31 مایل بر ساعت) با فشار یک دکمه در 17 ثانیه باز و بسته می‌شود.

 

شاسی خودروی هیبریدی اوراکان اسپایدر در جلو و عقب ترکیبی از آلیاژهای آلومینیوم و فیبر کربن فشرده است. لایه رویی نیز به شکلی ویژه از آلومینیوم ساخته شده است. اوراکان اسپایدر در شاسی 40 درصد محکم‌تر از گالاردو اسپایدر و با وزن خشک 1,542 کیلوگرم،  حدود 120 کیلوگرم سنگین‌تر از اوراکان کوپه است.

 

 نسبت قدرت به وزن به 2.53 کیلوگرم بر اسب‌بخار رسیده است این خودرو در هر 100 کیلومتر، 12.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند و تولید گاز گلخانه‌ای CO2  در مقایسه با خودروی گالاردو اسپایدر حدود 14 درصد کاهش یافته است. با تمام این توصیفات عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

 وزن مدل رودستر حدود 102 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخهٔ کوپه است اما پیشرانهٔ 10 سیلندری 602 اسب بخاری با 8500 دور در دقیقه به‌ صورت جالبی جلب‌توجه می‌کند. این قدرت مهیب توسط گیربکس خودکار دوکلاچه و 7 سرعته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و همین عملکرد باعث شده تا لامبورگینی مدعی شتاب صفرتا 100 کیلومتر بر ساعت در بازه زمانی 3.2 ثانیه‌ای اوراکان شود.این درحالیست که گیربکس گالاردو، به عنوان یک خودروی پرفروش نظر کارشناسان را به خود جلب نکرد.

 

 ازآنجایی‌که توجهی ویژه به مبحث آئرودینامیک این گاوسرکش بی‌سقف صورت گرفته، لامبورگینی می‌گوید که سقف سرعت این مدل همانند کوپه بوده و به 323 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این کیت آئرودینامیکی عمدتاً شامل پوشش فیبر کربنی در قسمت جلو، رکاب کناری و احتمالاً سپر عقب می‌شود؛ اما تغییر آشکار اوراکان اضافه شدن بال عقب خودرو است که وجهه‌ کلی خودرو را شبیه به خودروهای مسابقه‌ای می‌کند.

ترمز‌های سرامیک- کربن که از گزینه‌های استاندارد خودروست و‌ باعث می‌شود تا خودرو امنیت خود و سرنشینانش را مواقع اضطرار حفظ کرده و در شرایط مناسبی سرعت زیاد خود را به یکباره کاهش دهد.

 

برای داخل کابین نیز، یک طراحی سفارشی انجام شده و شامل یک سری عناصر چرم آلکانترا، پدال‌های آلومینیومی و مجموعه‌ای از طرح‌های اضافی فیبر کربنی می‌شود.