سیف: مروادات بانکی را به روال قبل باز می‌گردانیم

"ولی‌الله سیف" رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سمینار برجام و اقتصاد مقاومتی (فرصت ها و ظرفیت ها) که با حضور روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه برگزار شده گفت: تمامی مساعی ما برای استفاده حداکثری برای بهره برداری از فضای پسا برجام با شرایط مناسب بانکی برای مراودات و روابط بانکی میان بانک ها و کشورمان با بانک ها ی خارجی را به صورت عادی قبلی برگردانیم.

 

رئیس بانک مرکزی به ایجاد  آرامش وثبات اقتصادی در پسا برجام اشاره و گفت: برخی سازوکارهای بانکی به علت توقف چند ساله اینگونه مراودات نیاز به احیای استانداردهای جدید بانکی است که این اعاده سازی برگهای فنی نیز به زمان نیاز دارد.

 

سیف ادامه داد: خوشبختانه دیدار هیات های سیاسی و اقتصادی از کشورمان موجب شده است تا به موازات آن روابط بانکی به حالت طبیعی باز گردد تا بتوانیم از تفاهم نامه های اقتصادی بهره برداری نمائیم.

 

رئیس بانک مرکزی افزود: زمینه های مراودات با بانک های مختلف کشورها به تدریج در حال شکل گیری است .

 

سیف از ایجاد دفتر و شعب بانک های خارجی در کشورمان استقبال و گفت: ما فضا را ایجاد شعب بانک ها در چهارچوب اعتماد و منافع متقابل مساعد می بینیم و از جمله تسهیلات که قانونگذار فراهم ساخته اعطای 40 درصد سرمایه گذارات خارجی است.

 

روسای نمایندگی ها می توانند اطلاع رسانی در این زمینه ها بعمل آورند.