نعمت زاده: امیدواری برای سرمایه گذاری از آثا مهم برجام است

مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت بعد از ظهر امرور در همایش « برجام و اقتصاد مقاومتی ، فرصت ها و ظرفیت ها» که در وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، اولویت های همکاری اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف را تشریح کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور پس از اجرایی شدن برجام افزود: افزایش امیدواری برای سرمایه گذاران و در نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال در کنار قابلیت برنامه ریزی و افزایش بهره وری صنعتی از جمله آثار مهم برجام می باشند.

وی با اعلام سفر 791 مقام دولتی صنعتی و تجاری خارجی به همراه 2045 شرکت خصوصی به کشور اظهار داشت: فقط در بخش صنعت معادن و تجارت حدود 190 تفاهم نامه با شرکت های دولتی و غیر دولتی خارجی به امضاء رسیده است.

نعمت زاده گفت: پس از اجرایی شدن برجام مذاکرات فشرده برای پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت شتاب بیشتری گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای 24 کشور رایزن بازرگانی تعیین و اعزام کرده است.

نعمت زاده در پایان سخنان خود ضمن بیان چشم انداز همکاریهای بین دو وزارتخانه ، خواستار هم افزایی هرچه بیشتر برای تسهیل ارتباط تجار و سرمایه گذاران خارجی بویژه ایرانیان مقیم خارج با نهادها و بنگاههای اقتصادی داخلی شد.