رویکرد متفاوت و اخلاقی شرکت ارتباطات زیر ساخت

بی تردید راه اندازی IXP یا همان مرکز تبادل ترافیک داده یکی از شجاعانه ترین و منصفانه ترین  اقدامات شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور از بدو تاسیس تا به امروز بوده است، اقدامی که به وضوح و در کوتاه مدت درآمدهای این شرکت را کاهش خواهد داد و موجب کاهش قیمت اینترنت و افزایش کیفیت  آن برای کاربران نهایی در کشور خواهد شد.

 

جدا از جزئیات فنی پروژه، این اقدام ، شخصیت تا حدودی تنگ نظر، سخت گیر و یکسو نگر شرکت ارتباطات زیر ساخت را در نگاه اقشار مردم تغییر خواهد داد و می تواند رشد تکنولوژیک همگام با اصول اخلاقی و حرفه ای دنیای جدید  را برای دیگر دستگاه های دولتی نیز به ارمغان آورد و تجربه شیرینی از تغییر مدیریت سنتی به مدیریت جوانتر و متخصص تر را برای آینده کشور بسازد.

 

محمد جواد شکوری مدیر آپارات در این رابطه در وبلاگ خود نوشت :

"امروز بعد از چند ماه کار، تلاش و احتمالا جنگ و جدل و تغییر مدیریت، بالاخره شرکت ارتباطات زیر ساخت،  مرکز تبادل ترافیک، را در کشور افتتاح کرد. نکته مهمتر ارتقای سطح کیفی فکری، حرفه ای و اخلاقی حاکمیت، همگام با توسعه تکنولوژی و  اینترنت در کشور است.

 

وقتی خدمات دهنده های دسترسی مجبور به پرداخت هزینه سنگین اینترنتی برای محتوای داخلی نباشند قطعا کاهش قیمت مصرف برخی سایتهای داخلی مثل آپارات و فیلیمو ، پس از عقد قرارداد و تحویل ترافیک رایگان در مرکز تبادل داده دور از ذهن نخواهد بود.

 

بسیار خوش بینم که بزودی بتوانیم سرویس هایمان را ارزان تر و با کیفیت تر به دست مخاطبانمان برسانیم  و سطح رضایت عمومی از سرویس های داخلی را افزایش دهیم".

 

با اطلاعات بدست آمده از پرتال این مرکز، تقریبا 80% خدمات دهنده های دسترسی و چندین خدمات دهنده محتوای داخلی مانند سرویس ویدیویی آپارات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ... به این مرکز تبادل داده پیوسته اند.