قیمت جهانی طلا افزایش یافت

در حالی که کند شدن رشد اقتصاد چین و ضعف در بازارهای بورس آسیایی موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است، امروز قیمت فلز زرد برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1277 دلار و 7 سنت رسید، در حالی که طلای آمریکا نیز با نیم درصد افزایش، هر اونس 1279 دلار و 5 سنت معامله شد.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در سه ماهه دوم سال، محدوده قیمت 1300 تا 1400 دلار قیمت معقولی برای طلاست، زیرا قرار نیست بانک های مرکزی در آینده نزدیک نرخ های بهره را بالا ببرند... من فکر می کنم احساس کلی نسبت به بازار طلا بسیار مثبت است.»

همزمان با انتشار آمارهایی ضعیف از اقتصاد چین، بازارهای آسیایی اوایل روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش شاخص ها در روز جمعه در وال استریت، شاهد افت بودند.

سرمایه گذاری در چین، میزان تولیدات کارخانه ای و میزان خرده فروشی در این کشور همگی در ماه آوریل کندتر از حد انتظار رشد داشتند و به تردیدها درباره ثبات در دومین اقتصاد جهان افزودند.

قیمت طلا در سال جاری و  پس از انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا و کشورهای دیگر جهان که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا را کاهش داد، 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

با این وجود، انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا در هفته گذشته مجددا احتمال اینکه فدرال رزرو آمریکا امسال بیش از یک نوبت نرخ بهره را افزایش دهد، بیشتر کرد و موجب محدود شدن رشد قیمت طلا شد.

میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه آوریل بیشترین افزایش را در طی یک سال شاهد بود، زیرا شهروندان آمریکایی خودرو و کالاهای دیگر بیشتری خریدند.