فعالیت کار آفرین‌ها برای راه‌اندازی یا پرورش کسب و کار‌شان باید چنان قدرتی به آنها بدهد که شب‌ها تا دیروقت و صبح‌ها از کله‌ سحر کار کنند و حتی نیمه‌های شب از خواب بیدار شوند و در مورد چیزهایی که باید انجام شود فکر‌ کنند.

 

چنین فشاری ممکن است ردی از اضطراب و تشویش در شخص باقی بگذارد. گذر از این فشار تمرکز و اشتیاق بسیار زیادی می‌خواهد و گاهی اوقات به یک تلنگر کوچک نیاز دارد؛ این‌که بیشتر افراد قدرتمند دنیا درست مثل شما شروع کرده‌اند.

 

بر اساس فهرستی که Wealth-X (شرکتی اصالتاً سنگاپوری که در مورد ابرثروتمندان پژوهش‌هایی را گرداوری می‌کند) منتشر کرده‌ است، بیل‌گیتس، پایه‌گذارِ افسانه‌ایِ غول فناوری مایکروسافت، با سرمایه‌ای به ارزش خالص تقریباً ۸۵.۷ میلیارد دلار، ثروتمند‌ترین میلیاردر خودساخته‌ این باشگاه است.

 

بعد از گیتس و در رتبه‌ دوم «وَرن بافِتِ» فوقِ سرمایه‌دار با دارایی‌ای به ارزش خالص بیش از ۷۰ میلیارد دلار قرار دارد. و تکمیل‌کننده‌ این سه مقام نخست «آمانسیو اورتگا» پایه‌گذار اسپانیایی خاندانِ مُدِ زارا (ZARA) است که ثروتی به ارزش خالص ۶۵ میلیارد دلار دارد.

 

فهرست میلیاردرهای خودساخته شاهد زنده‌ای است از همان عقیده‌ معروف و خیال‌گونه‌ "رویای امریکایی”. از ۲۵ ثروتمندترین میلیاردر خودساخته، ۱۴ نفرشان کارآفرین آمریکایی هستند که در مجموع، سرمایه‌ آنها ۵۱۴.۲ میلیارد دلار است. بگذارید روشن‌تر بگویم، بر اساس رده بندی Wealth-X این مبلغ از میزان درآمد اقتصاد نروژ بالاتر است.

 

بخش فناوری هم در این فهرست خودنمایی زیادی می‌کند با توجه به حضورِ افرادی مثل لاری الیسون از اوراکل (Oracle) در رتبه‌ چهارم و مارک زوکربرگ از فیس‌بوک (FaceBook) که در رتبه‌ هشتم قرار دارد. یک چرخی در فهرست ۲۵ نفره زیر بزنید. موتور همت‌تان را روشن کنید و بگذارید رویاهای جدیدتان راه خودشان را بروند.