پای وزارت بهداشت هم به پرونده مسکن مهر باز شد

در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری بود که مدیران شرکت عمران پردیس اعلام کردند 4550 مسکن مهر این شهر در فاز 11 بعد از چند ماه تاخیر بالاخره با حضور مقامات مسئول و با حضور رسانه‌ها افتتاح می‌شود،اما به یکباره و در روز افتتاح این واحدها رجب صلاحی مدیر عامل شهر پردیس اعلام کرد که یک نامه از سوی مدیرعامل آبفای استان تهران با این عنوان که احتمال آلودگی آب در فاز 11 وجود دارد، واگذاری این واحدها را 2 هفته دیگر به تأخیر انداخت.

هر چند مدیران وزارت نیرو نیز دلایلی برای این موضوع اعلام کردند و آن این بود که مدیران شهر جدید پردیس می‌خواهند آب شرب این واحدهای مسکونی را از آب کارگاهی تامین کنند،بنابراین آب کارگاهی قابلیت شرب نداشته و تا زمانی که آب شرب این واحدها تایید نشود از تامین آب خودداری خواهد شد.

اما این پایان ماجرا نبود چرا که بعد از این اتفاق نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست یک جلسه فوری با حضور چیت چیان وزیر نیرو و آخوندی وزیر راه و شهرسازی را صادر کرد و هر چند در این جلسه آخوندی حضور پیدا نکرد اما ظاهرا نتیجه جلسه این شد که دو وزارتخانه راهی مناسب برای افتتاح این واحدها پیدا کنند.

بعد از این جلسه بود که پافشاری وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید موثر واقع شد تا هر طور شده 4550 واحد مسکن مهر که ماه‌هاست منتظر افتتاح است به متقاضیان واگذار شود.

این تصمیم مدیران شرکت عمران شهرهای جدید در نهایت به این نتیجه ختم شد که اگر وزارت بهداشت آب کارگاهی مورد نظر شرکت عمران پردیس را تایید کرد آب این واحدهای مسکونی تامین و سپس این واحدهای مسکونی افتتاح شود.

بنابراین گزارش،چند روز پیش مسئولان ذیربط وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از آب کارگاهی مورد اشاره نمونه‌برداری کرده و آن را به آزمایشگاه خود برده‌اند تا اگر این آب کارگاهی دارای کیفیت لازم بود نتیجه گزارش را به وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی اعلام کنند و  آنها برای واگذاری واحدهای مسکونی مهر فاز 11 تصمیم بگیرند.

19 اردیبهشت ماه گذشته و در روزی که قرار بود واحدهای مسکونی مهر افتتاح شوند رجب صلاحی مدیر عامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرده چون پیشتر در شهر جدید پردیس حادثه‌ای به وقوع پیوسته و موجب مسمومیت برخی از شهروندان شهر پردیس شدفچشم ما ترسیده است بنابراین ابتدا باید سیستم آب رسانی تحویل شرکت آب و فاضلاب شود تا مراحل مقدماتی و لازم برای مطمئن شدن از آلوده نبودن آب شرب این واحدها انجام و سپس افتتاح واحدها آغاز شود.

وی تصریح کرد: شرکت عمران به شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرده است که این واحدها از وقتی افتتاح شوند حداقل چند هفته‌ای برای سکونت آنها زمان می‌برد،پس بهتر است فعلا این واحدها افتتاح شوند تا پس از آن سیستم آبرسانی تکمیل و مردم نیز از آن آب استفاده کنند.

به هر حال در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو منتظر نتیجه آزمایش کیفیت آب واحدهای مسکن مهر فاز 11 از سوی وزارت بهداشت هستند.