آخرین آمار خرید و فروش مسکن

حسام عقبائی در خصوص آخرین آمارهای مربوط به معاملات مسکن، اظهار داشت: در ۱۸ روز اول خرداد ۳۳ هزار و ۶۸۷ هزار قرارداد خرید و فروش در کل کشور به ثبت رسیده همچنین در این مدت ۴۵ هزار و ۷۲۴ هزار قرارداد اجاره منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۸ روز اول خرداد در شهر تهران، ۹ هزار و ۵۹۶ مبایعه نامه انجام گرفته است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که در این مدت ۱۳ هزار و ۱۷۱ قرارداد اجاره در شهر تهران به ثبت رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اشاره به آمارهای خرید و فروش در اردیبهشت امسال، افزود: در این ماه ۱۷ هزار و ۸۳ قرارداد خرید و فروش در شهر تهران منعقد شده است ضمن آنکه ۱۸ هزار و ۲۲۵ قرارداد اجاره هم به ثبت رسیده است.

عقبائی به آمار کشوری اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در سطح کشور هم ۶۰ هزار و ۵۳۵ قرارداد خرید و فروش برای اردیبهشت به ثبت رسید و قراردادهای اجاره در این ماه به رقم ۵۹ هزار و ۴۶۲ رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار کشوری نشان می‌دهد که خرید و فروش مسکن در اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته به مقدار جزئی کاهش داشته است، افزود: اما در سطح شهر تهران در حوه خرید و فروش آمارها مانند سال گذشته بوده است و کاهشی نداشتیم اما در بخش قراردادهای اجاره افزایش داشتیم.