سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کرد: ‏ ارایه گارانتی و وارانتی خودروی وارداتی اجباری است و ‏ با عنایت به اینکه در اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از عمده‌ترین اهداف صدور دستورالعمل ساماندهی واردات ‏خودرو در شهریورماه سال 94 جلوگیری از ورود خودروی فاقد گارانتی به کشور می‌باشد، بنابراین انتظار آن ست ،خودروهای وارداتی توسط ‏واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی که بر اساس مکانیزم فوق وارد کشور گردیده است دارای ضمانت ارایه خدمات پس از فروش تعهد شده ‏توسط شبکه نماینده رسمی باشد.

در غیر این صورت تلقی این است که خودروی مذکور فاقد اصالت لازم از حیث مواردی نظیر دارا بودن ‏استاندارد یورو 2 به جای یورو 5، کار کرده ، تغییرات غیر استاندارد در سیم کشی خودرو ، عدم تطابق آپشن‌های اعلامی با آپشنهای واقعی است.

لذا باتوجه به مراتب فوق به کلیه خریداران و مصرف کنندگان خودروهای وارداتی که تمایلی به تامین خودرو از طریق ‏شبکه نمایندگان رسمی ندارند، توصیه می‌گردد به منظور پیش‌گیری از بروز شبهات بعدی دراصالت خودرو ، در هنگام خرید از ‏واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی حتما" از شرایط خدمات پس از فروش خودرو و همچنین وجود کارت گارانتی خودرو آگاهی ‏و اطمینان حاصل نموده و از خرید خودروهای فاقد کارت گارانتی اکیدا خودداری کنند.‏ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنان از طریق تلفن 124 آماده رسیدگی به شکایات در این زمینه می باشد. ‏