به گزارش افکارنیوز،سیدحمزه درواری در گفتگو با مهر از تعیین ماموریت ویژه در کانون عالی کارفرمایان ایران برای رایزنی و مذاکره با نمایندگان کارگری کشور خبر داد و گفت: پیرامون برگزاری نشست های اصلاح قانون کار و ایجاد برخی مشکلات، این گفتگوها انجام خواهد شد.

عضو شورای عالی کار و نماینده کارفرمایان کشور با تاکید بر اینکه با مطرح شدن این پیشنهاد در نشست پنجم شورا طی هفته گذشته، کارفرمایان از انجام گفتگوهای مستقیم با نمایندگان کارگری کشور استقبال کرده اند.

درواری با بیان این مطلب که نمایندگان دولت عضو شورای عالی کار نیز خواستار پیگیری انجام مذاکره بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی شده اند، تاکید کرد: دولت خواستار انجام گفتگو بین نمایندگان شرکای اجتماعی است.

این مقام مسئول کارفرمایی کشور، افزود: پس از مطرح شدن پیشنهاد در شورای عالی کار هئت رئیسه کانون عالی کارفرمایان ماموریتی را برای دبیرکل این کانون تعیین کرد و وی باید به سرعت موضوع فراهم شدن زمینه گفتگو با مقامات کارگری را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه کانون عالی کارفرمایان ایران، رایزنی با کارگران برای حل مسائل مربوط به اصلاح قانون کار را از برنامه های اصلی کارفرمایان برشمرد و گفت: نکته مهم این است که دو گروه بتوانند در یک فضای منطقی و به دور از احساس و کلی گویی گفتگو کنند.

به گفته درواری، نمایندگان دولت در نشست قبلی شورای عالی کار اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای تامین نظر و خواسته کارگران انجام خواهند داد.

عضو شورای عالی کار، افزود: همچنین مطرح شد که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد وقفه در نشست های اصلاح قانون کار صحبت می شود. این موضوع به دلیل ایجاد فرصت مناسب بررسی پیش نویس اصلاح قانون کار مطرح شده است.

وی ادامه داد: استفاده از مشاوران قوی و انجام کار کارشناسی برای اصلاح قانون کار موضوعی است که نمایندگان کارگری باید آن را مورد توجه قرار دهند.

درواری بیان داشت: در هر حال ما آماده هستیم تا هر زمان که نمایندگان کارگری در هفته جاری اعلام کنند نشست مشترک را برگزار کنیم.