فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور از تهیه گزارش دیوان در مورد حقوق‌های نامتعارف خبر داد و اظهار داشت: پس از درخواست رئیس مجلس از رئیس محترم دیوان محاسبات برای بررسی موضوع حقوق‌های نامتعارف، دیوان محاسبات حسب این ماموریت، رسیدگی به این موضوع را در اولویت بررسی‌های خود قرار داد.

وی ادامه داد: رئیس دیوان محاسبات پس از دستور رئیس مجلس، از طریق حسابرسان و واحدهای فنی این موضوع را بررسی و جمع‌بندی کردند و در حال حاضر نیز گزارش جامعی آماده شد که احتمالا این هفته به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

دادستان دیوان محاسبات بر همین اساس گفت: انتشار یا عدم انتشار این گزارش بستگی به صلاحدید رئیس مجلس دارد.

به گزارش تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در جلسه علنی هفته گذاشته مجلس در اخطار قانون اساسی گفت: طبق اصل نهم قانون اساسی که به تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص دارد، نمایندگان مجلس قانونی تصویب کرده‌اند که حداقل و حداکثر دستمزدها طوری باشد که مثلاً اگر کسی یک‌میلیون تومان حقوق می‌گیرد با فرد دیگری دستمزدش خیلی تفاوت نداشته باشد اما آقای رئیس‌جمهور حداقل و حداکثر دستمزد را 10 برابر ابلاغ کرده که ما نمی‌دانیم این میزان را از کجا آورده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این اخطار گفت: به دیوان محاسبات دستور داده‌ایم که موضوع حقوق‌ها و دستمزدهای بالا را پیگیری کند که احتمالاً تا اوایل هفته آینده گزارشی را خواهد داد که اگر تخلفاتی بوده به اطلاعتان خواهیم رساند.