به گزارش فارس پوریا ارژنگ در خصوص وضعیت فعلی معاملات آتی سکه با توجه به کاهش شدید انس جهانی اظهار داشت: بازار آتی سکه در پاسخ به کاهش شدید انس جهانی امروز سه درصد منفی شد و با صف فروش روبهرو شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت بازار در پنج شنبه هفته گذشته به چه شکل بود، افزود: با توجه به اینکه ساعت معاملات آتی در پنج شنبه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۳ است و در این ساعت انس جهانی هنوز افت نکرده بود، وضعیت معاملات عادی بود.
این کارگزار معاملات آتی سکه با اشاره به اینکه افت انس جهانی پس از پایان ساعت معاملات آتی بود و مشتریان نتوانستند وضعیت بدهند، گفت: بر این اساس دچار ضرر شدند و امروز نیز با باز شدن بازار قیمت‌ها سه درصد افت کرد و همه قرارداد‌های صف فروش شده است.
ارژنگ در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از وضعیت انس جهانی و معاملات آتی در روز‌های آینده چیست، خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد فردا نیز در معاملات آتی شاهد افت سه درصدی هستیم ولی در خصوص انس جهانی فکر می‌کنم ۱۶۵۰ دلار کف قیمت است و احتمالاً کم کم رشد خواهد کرد.
وی ادامه داد: قیمت‌‌های سکه در بازار داخل با توجه به کاهش انس جهانی باید پایین تر از نرخ فعلی باشد و امکان کاهش بیشتر آن نیز وجود دارد.
این کارگزار معاملات آتی تصریح کرد: سکه در یک ماه اخیر دارای حباب حداقل ۷۰ هزار تومانی بوده است و همپای انس جهانی قیمت سکه کاهش نیافت. همچنین در حال حاضر نیز که قیمت سکه در بازار به ۵۷۸ هزار تومان رسیده نیز دارای حباب است زیرا با توجه به انس ۱۶۵۰ و دلار ۱۲۶۰ تومان سکه باید بین ۵۲۰ تا ۵۳۰ هزار تومان باشد بنابراین هنوز حباب حدود ۶۰ هزار تومانی در بازار وجود دارد.