به گزارش خبرگزاری مهر، خودروی "اوربی" با استفاده از چاپگر بسیار ویژه ای ساخته شده است که بدنه خودرو را لایه به لایه بر روی یکدیگر چاپ کرده است، درست مانند اینکه خودرو را نقاشی کرده و به واقعیت تبدیل کرده باشند، با این تفاوت که در آن از لایه های بسیار نازکی استفاده شده است که به آرامی به حالت جامد تبدیل می شوند.

اما بر خلاف بیشتر خلاقیتهایی که در زمینه خودروسازی رخ می دهد، " اوربی " پس از پنج سال از کار افتاده نخواهد شد، بلکه این خودرو به شکلی ساخته شده تا بتواند برای ۳۰ سال به کار خود ادامه دهد.

در زیر این خودرو موتور سوختی و الکتریکی ترکیبی قرار گرفته است که می تواند اوربی را به یکی از پاکترین خودروهای جهان تبدیل کند. میزان مصرف انرژی این خودرو به گفته متخصصان هشت بار کمتر از خودرویی با توان مشابه است. با وجود طراحی غیر عادی و شگفت انگیز، این چاپی بودن اوربی است که توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

فرایند چاپ روندی کاملا متفاوت از فرایند عادی ساخت خوردوها، شامل پیچ کردن قطعات بزرگ بدنه و موتور به یکدیگر است. مهندسان در هنگام ساخت اوربی لایه های باریکی از مواد ترکیبی را بر روی یکدیگر قرار داده و ترکیب کردند تا با کمک فرایندی به نام " ساخت لایه ای افزاینده " ساختار سه بعدی اوربی را به وجود آورند.

ساخت اوربی در حدود ۱۵ سال به طول انجامیده است. این خودرو سه چرخ داشته و دو سرنشینه است و در شرایط اضطراری راننده می تواند از موتور احتراقی آن استفاده کند. با این همه انرژی اصلی این خودرو از برق تامین می شود که این برق نیز می تواند از طریق کابل و یا از طریق صفحات خورشیدی به خودرو انتقال داده شوند.


موتور تک سیلندر اوربی هشت اسب بخار قدرت تولید می کند و سرعت آن به بیش از ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد زیرا علاوه بر کم مصرف بودن از وزن کمی نیز برخوردار است.

با وجود اینکه اوربی اکنون تکمیل شده و کاملا قابل استفاده است، اما تا زمانی که تولید انبوه آن آغاز شود زمان نسبتا زیادی باقی مانده است. همچنین قیمت اولیه این خودرو در حدود پنج هزار دلار تخمین زده شده است.

بر اساس گزارش دیلی میل، از دیگر صنایعی که نسبت به تکنیک ساخت افزاینده لایه ای علاقه ویژه ای دارند صنایعی از قبیل پزشکی است که در آن تلاش می شود اندامهای مصنوعی بدن متناسب با ابعاد و شکل دلخواه چاپ شوند.