پروژه مسکن مهر با تمام محاسن و معایب تا مرحله بهره برداری چند قدمی بیشتر فاصله ندارد و این اندک راه باقی مانده منوط به تکمیل زیرساخت شهر های جدید است، تا آنجا که برخی از مسئولین اذعان دارند اگر زیرساخت های آب،فاضلاب،برق و گاز تکمیل شود این پروژه ها آماده تحویل هستند.

یکی از زیرساخت های مهم برای تحویل کامل مسکن مهر ، بخش آب و فاضلاب است که توسعه و تکمیل آن به سرمایه زیادی نیاز دارد و با وجود شرایط خاص و بحرانی وزارت نیرو، تخصیص بودجه کافی به این بخش ها و تکمیل بخش های زیرساختی همچنان با کندی پیش می رود.

در این خصوص حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:بخش آب و فاضلاب به سبب بدهی به پیمانکاران نمی توانست بدهی بیشتری را به این حوزه و بخش خصوصی تحمیل کند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران، گفت: هزار میلیارد تومان بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح مسکن مهر در نظر گرفته شده و قرار است که با فهرست بندی پیمانکاران در کشور هرچه زودتر نسبت به پرداخت بدهی های وزارت نیرو به این افزاد اقدام شود تا از این طریق سرعت اجرای پروژه ها نیز  افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب اظهار داشت: وزارت نیرو همواره به مدیران تابعه اش تاکید دارد که مجموعه ای در کشور برای بهره برداری معطل زیر ساخت نماند تا قابلیت واگذاری آن از بین برود.

گفتنی است در اکثر نقاط کشور طرح های مسکن مهر به مراحل پایانی خود نزدیک شده و اغلب آن ها در صف توسعه زیرساخت، انتظار بهره برداری می کشند.