قیمت طلا  افزایش یافت

کاهش ارزش دلار و ادامه تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای کم ریسک به رغم افزایش اشتهای ریسک پذیری موجب شد تا قیمت طلا امروز افزایش یابد.

ارزش دلار در برابر ین امروز کاهش داشت و در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نیز شاهد افت بود. این در حالی بود که با افزایش مجدد اشتها برای ریسک پذیری پس از رفراندوم هفته آینده جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش سهام های آسیایی امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد افزایش به 1329 دلار و 66 سنت رسید. فلز زرد ماه گذشته بزرگترین افزایش ماهیانه خود از فوریه تاکنون را پشت سر گذاشت و از ابتدای هفته جاری تاکنون نیز یک درصد رشد داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز با یک درصد افزایش، در بالاترین رقم جلسه امروز به 1334 دلار و 10 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «به نظر می رسد که سرمایه گذاران در حال به جلو راندن قیمت سهام و طلا به صورت همزمان هستند. بالاخره باید یکی از این دو باید تسلیم شوند.»

دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «ما تقریبا شوک را پشت سر گذاشته ایم اما احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی کاهش یافته و انبساطی شدن سیاست پولی در اروپا نیز بر افزایش تقاضای سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است.»

سوشیت جنراله روز پنجشنبه پیش بینی خود از قیمت طلا را به دلیل نگرانی از تبعات سیاسی، مالی و اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش داد.

روز پنجشنبه پس از آنکه مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که این بانک احتمالا پس از این شوک اخیر، به تحریک بیشتر اقتصاد انگلیس نیاز خواهد داشت، شاخص های بورس در بازارهای جهانی افزایش یافت.