دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار آن شد که با توجه به اینکه طرح هدفمند کردن یارانه ها پیش از تحریم ها علیه ایران تهیه شده این قانون با در نظر گرفتن تحریمها مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش مهر، محسن رضایی در رابطه با الزامات اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد: هدفمند شدن یارانه ها یک اقدام ملی بزرگ و فراتر از دولت است و همه باید در اجرای این قانون به همدیگر کمک کنند یعنی اگر دولت به تنهایی وارد گود شود و قوه قضائیه، مجمع، مجلس و … کمک نکنند این طرح آسیب می بیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مسئله دوم اینکه قانون یارانه ها چون قبل از تحریم ها نوشته شده الان باید تحریم ها را در آن در نظر بگیرند یا دولت در اجرا فرمول های جدید و شیوه های جدید را برای اجرای هدفمندی کردن یارانه ها در پیش بگیرد یا یک لایحه اصلاحی به مجلس بدهد که با توجه به تحریم ها تغییراتی در برخی مواد قانونی آن صورت گیرد.

رضایی تاکید کرد: عمده عقیده من این است که اصلاحات بیشتر به سمت بخش تولید و اشتغال صورت گیرد تا در بخش مصرف. یعنی بار مصرفی یارانه ها کمتر شود و بار تولید و اشتغال یارانه ها افزایش یابد تا درآمد وسیعی که از فروش بنزین و گازوئیل بدست دولت می رسد پشتوانه ای برای تولید و اشتغال شود.