به گزارش اقتصاد، همچنان در بازار معاملات ملکی در بین قیمتهای منصفانه فروش و نرخهای کاذب اجاره، مالکانی هستند که عجله برای فروش یا اجاره ملک خود دارند البته هرجمله فوری فروشی، رهن و اجاره با قابلیت تبدیل دلیل بر ارزنده بودن قیمت واحد فروشی یا اجارهای نیست.

معمولا تعداد موجران یا فروشنده‌هایی که سعی دارند در کوتاه‌ترین مدت واحد خود را به خریدار یا مستاجر واگذار کنند در آگهی‌های مربوط به معاملات املاک و مستغلات روزنامه‌ها بیشتر از بنگاه‌های مسکن است چرا که اکثر متقاضیان در بازار مسکن معتقدند که بیشتر فروشنده‌ها یا موجرانی که واحدهای خود را در بنگاه‌های املاک برای فروش یا اجاره آگهی می‌کنند، تعجیل در انجام معامله ندارند زیرا آنها در برابر میزان قیمت پیشنهادی فروش یا اجاره بها، یک کلام هستند.

یک واحد مسکونی ۷۵ متری در خیابان بهار جنوبی واقع در بلوار فردوس غرب به قیمت متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است. ‌این واحد مسکونی نوساز و از کلیه امکانات نیز برخوردار است. مالک واحد مذکور در آگهی عنوان کرده که قیمت تعیین شده برای فروش «زیر قیمت منطقه» است.

علاوه براین در منطقه نیاوران یک واحد ۸۰ متری به همراه پارکینگ و انباری، متری ۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و مالک اظهار کرده که فوری قصد فروش‌این واحد را دارد.

همچنین فروشنده دیگری که تصمیم دارد واحدش را در اولین فرصت به خریدار واگذار کند، مالک یک واحد ۸۵ متری در خیابان صادقیه است. قیمت هر متر مربع‌این واحد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

علاوه بر این در خیابان توحید، خیابان پرچم غربی یک واحد مسکونی ۷۰ متری با ۲۵ میلیون تومان ودیعه و ۴۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه آماده تحویل به مستاجر است و مالک عنوان کرده که مستاجر بنا به درخواست خود می‌تواند شرایط پرداخت اجاره را به رهن کامل تبدیل کند.

از طرف دیگر مبلغ رهن یک واحد ۷۰ متری در خیابان لعل آخر واقع در خیابان آزادی از سوی مالک ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است که موجر ‌این امتیاز را در اختیار مستاجر قرار داده که اگر وی توانایی پرداخت ‌این مبلغ را ندارد، می‌تواند رهن کامل را به شرایط رهن و اجاره تبدیل کند.

قابلیت تبدیل نحوه پرداخت اجاره بها برای یک واحد ۹۵ متری، یک‌سال ساخت با کلیه امکانات در جنت‌آباد از سوی مالک آن عنوان شده است به همین خاطر متقاضی می‌تواند مبلغ ۶۰ میلیون تومان رهن کامل را به رهن و اجاره تبدیل کند.