زنگنه وزیر نفت اظهار داشت: وضعیت به‌وجود آمده در تخریب دیواره مخزن ۲۰۰۱ کار خاموش کردن آتش را ساده‌تر کرد و پیش‌بینی می‌شود کار اطفا حریق تا سحرگاه به‌صورت کامل به پایان برسد.

 

همچنین عادل نژاد سلیم، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: مخزن پتروشیمی بوعلی سینا در حال سوختن باز شده و محتویات اطراف آن به حوضچه اطمینان سرازیر شده است.

 

وی با بیان این که این اقدام سبب بالا رفتن سرعت سوخت می شود، اظهارکرد: تصمیم بر این است که محتویات مخزن ٢٠٠١C بسوزد و آتش به پایان برسد. 

 

نژاد سلیم با تاکید بر این که اقدام ما مراقبت از اطراف است، یادآور شد: در آروماتیک اصفهان هم که چندسال پیش این اتفاق رخ داده بود، تنها راه ممکن این بود که اتش مهار شود تا سوزانده شود. 

 

به گزارش شانا آژیر خطر در پتروشیمی بوعلی سینا که از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) در آتش می سوزد به دلیل جدا شدن یک تکه از مخزن  C٢٠٠١ به صدا در آمد. این آژیر تنها برای افراد نزدیک به مخزن به صدا در آمده است، مقامهای حاضر در محل حادثه اطمینان دادند آتش این مخزن تحت کنترل است.

 

همچنین شریعتی استاندار خوزستان در گفتگوی تلویزیونی گفت: طبیعی است که دیواره مخزن به دلیل فشار ناشی از حرارت بالا آسیب ببیند و کارشناسان از قبل این موضوع را پیش بینی نموده و برای مواجهه با آن آمادگی دارند.

 

وی افزود:البته خمیدگی دیواره مخزن به روند اطفای حریق کمک می کند.