حضور زنگنه در کمیسیون انرژی برای بررسی ابعاد آتش سوزی پالایشگاه ماهشهر

گروه اقتصادی- فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آتش سوزی در مخزن پالایشگاه پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر گفت: این آتش سوزی در عصر روز چهارشنبه روی داد که ما بلافاصله با شخص زنگنه وزیر نفت تماس گرفته شد و حجم آتش سوزی و ضرورت ارسال امکانات را گوشزد کردیم تا این آتش به جاهای دیگر سرایت نکند.

وی با بیان اینکه هماهنگی درون استانی با استاندار و دیگر مسئولین نیز انجام شد، اضافه کرد: با توجه به شایعات مطرح شده در منطقه، خوشبختانه با استقرار نیرو انتظامی و امنیتی، مشکل خاصی پیش نیامد و اوضاع کنترل شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صبح روز پنج شنبه آتش در پالایشگاه  فوران کرد، افزود: اینجانب از وزیر خواستم تا برای پیشبرد بهتر امور «مدیریت واحد» در محل باید باشد که با موافقت وزیر این کار هم انجام شد.

حسنوند با اشاره به ورود کمیسیون انرژی مجلس به ماجرا تصریح کرد: کمیسیون آقای علی گل مرادی که نماینده خود ماهشهر و عضو همین کمیسیون است را مامور پیگیری امور کرد که ایشان هم فعالیت خوبی برای انجام امور مهار و کنترل آتش سوزی داشتند.

وی با اشاره ارسال امکانات و اعزام هلی کوپتر برای کنترل و مهار آتش سوزی افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی در محل حضور دارند و مراقبت های لازم را انجام می دهند تا آتش به نقاط دیگر سرایت نکند.

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان اطفای کامل حریق گفت: مواد نفتای مخزن آتش گرفته پالایشگاه باید کامل سوخته شود تا آتش مهار و کنترل شود.

حسنوند با بیان اینکه در این مرحله باید از نیروهای حاضر در محل حمایت شود تا کارها به خوبی پیش برود، افزود: در مرحله بعد کمیسیون انرژی مجلس کمیته بررسی علل حادثه تشکیل می دهد و با اعزام کارشناسان و نمایندگان ویژه به محل علل و عوامل وقوع حادثه، ابعاد، میزان خسارات، مقصران احتمالی و قصورها را مشخص کرده و به مردم و مسئولین گزارش خواهد داد.

وی گفت: ما حتما از بیژن زنگنه وزیر نفت و دست اندرکاران امر دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون انرژی مجلس  توضیحات لازم را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ضرورت تجهیز پالایشگاهها به امکانات لازم افزود: تجدید نظر در وضعیت ایمنی و آتش نشانی و دادن آموزشهای تخصصی از دیگر نکات مورد توجه کمیسیون است که قطعا در مراحل بعد پیگیری می شود.

حسنوند همچنین از برآورد میزان خسارات وارده در این حادثه بعد از بررسی های لازم و کار کارشناسی خبر داد و گفت: کمیسیون وظیفه خود می داند که به بررسی علل و عوامل این حادثه بپردازد و ما آمادگی داریم تا برای رفع مشکلات اگر نیاز به طرح و یا مصوبه ای باشد، اقدام کنیم.