26آذرماه سال 93 جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی، در پاسخ به درخواست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر «نقد اقدامات شنیع و غیر شرعی از قبیل اختلاس، کلاهبرداری ، دزدی و سواستفاده از بیت المال به جای نگرانی و دلواپسی نسبت به مباحث فرهنگی مثل حجاب»، با ارائه تصویری از فیش حقوقی یکی از مدیران ارشد دانشگاه آزاد، اطلاعات جدیدی از اضافه پرداخت ماهانه چند میلیونی به این مدیران منتشر کرد.

 

در این فیش حقوقی، در برابر عنوان «کارانه ماهانه» که جدیدا اضافه شده، مبلغی در حدود ۵ میلیون تومان درج شده که این مبلغ علاوه بر سایر عناوین معمول در فیش های حقوقی است.

 

کمتر از 2سال از افشاگری جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در خصوص مبلغ های نجومی دریافتی مدیران دانشگاه آزاد گذشته اما آنچه شاهد آن هستیم برخورد و اقدام نبوده بلکه از نیمه سال 93 و در دوران مدیریت دولت یازدهم تاکنون خصوصا در ماه های اخیرا فیش های نجومی مدیران از ارگان ها و سازمان های مختلف به گوش می رسد.

 

باتوجه به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی "دانشجویان یکى از قشرهاى زنده و فعّال و با نشاطند. در قضایاى اجتماعى و سیاسى هم باید همین‏طور زنده و فعّال و بانشاط شرکت کنند." 

 

جوانان فعال در تشکل های دانشجویی با پیروی از نصایح امام راحل (ره) و رهبرانقلاب و ادای دین به نظام جمهوری اسلامی همواره خود را مسئول دانسته تا به مسئولان در رأس، جهت هرچه بهتر اداره شدن امور نظام جمهوری اسلامی ایران یاری برسانند.

 

اعضای جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی نیز در سال 93 با اطلاع از دریافت های غیرمنصفانه مدیران دانشگاه آزاد بیانیه ای را در جهت آگاهی ملت، از جفای عده ای از مسئولین پرده از این دریافت های نجومی برداشت اما علی رغم اهمیت ویژه که رهبرانقلاب به جوانان دارد مسئولین مربوطه در قوه قضائیه و ارگان ها زیربط با بی توجهی از کنار بیانیه دانشجویان انقلابی گذشتند که امروز ثمره این بی توجهی برهمگان روشن شد.

 

افشای فیش حقوق های نامتعارف مدیران ارشد بانک ها و بیمه ها فروکش نکرده بود که دریافت حقوق نجومی یکی از مسئولین مهم دولتی در رسانه ها منعکس شد.

 

"سید صفدر حسینی" سیاست‌مدار، اقتصاددان، مدرس دانشگاه، مدیر ارشد اجرایی و وزیر سابق ورزات‌خانه‌های کار و امور اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی در دولت اصلاحات و رئیس صندوق توسعه ملی ایران در دولت تدبیر وامید و پدر نماینده منتخب تهران "سیده فاطمه حسینی" بر اساس اعلام خبرگزاری ها، طبق اسناد و مدارک موجود، از فروردین تا اسفند سال 94 به‌ طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق از این صندوق وجه نقد دریافت کرده است.

 

وی همچنین مواردی چون حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک ‌سی‌ام پرداختی و بهره ‌وری سه‌ ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌ هزینه خرید کتاب، کمک‌ هزینه سفر، کمک‌ هزینه ورزش و کمک ‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می کرد.

 

در برهه ای که کارگران زحمتکش کشور به دلیل اعتراض به شرایط و اوضاع وخیم مالی شکنجه و اخراج می شوند و نیمی از کارگران و کارمندان با وجودسختی کار از حق بیمه برخوردار نیستند و رئیس جمهور کشور در سخنرانی های خود از اجحاف در حقوق کارگران و کارمندان سخن می گوید قشری خاص از مدیران با دریافت وجوهات کلان به زندگی اشرافی و بی دغدغه خود ادامه می دهند.

 

اگر روزی که کارانه 5میلیونی مدیران دانشگاه پول ساز آزاد منتشر شد دستگاه قضا و مسئولان دولتی به پرونده مربوطه رسیدگی می کردند بدون اغراق امروز فیش های نجومی صفدرحسینی ها برملا نمی شد.