به گزارش ايكو پرس، حبيب الله محمدي چاهكي نماينده مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در روسيه و بلاروس با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينكه از ماه جولاي ۲۰۱۱ منطقه واحد گمركي بين قزاقستان، روسيه و بلاروس ايجاد شده است و با آماده سازي فاز دوم سايت توليدي يونيسون اميدواريم بتوانيم علاوه بر صادرات مستقيم از ايران خودرو و بهره گيري از مزاياي منطقه از جمله حذف عوارض گمركي صادرات خوبي به روسيه داشته باشيم.

وی ادامه داد: گروه صنعتی ایران خودرو در طول دو سال اخیر با وجود بحرانی که در خارج از کشور به وجود آمد، شروع به ساخت و ایجاد زیر ساخت های جدید کرد و با حذف و یا کم کردن هزینه ها، سایت تولید سنمد در بلاروس را فعال تر کرد.

محمدی با بیان اینکه سایت تولیدی بلاروس علاوه بر سمند توانایی تولید محصولات جدید رانا و دنا را دارد تصریح کرد: با تشخیص مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو این امر تحقق خواهد یافت.

نماینده مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در روسیه و بلاروس خاطرنشان ساخت: ظرفیت تولید سایت یونیسون در یک شیفت کاری ۵ هزار دستگاه در سال می باشد ولی چون بازار بلاروس کوچک است، به دنبال آن هستیم که این خودروها را به منطقهCIS صادر کنیم.

وی افزود: همچنین در تلاشیم با اخذ گواهی نامه های استاندارد روسیه قسمتی از تولیدات سمند را به این کشور صادر کنیم.

محمدی یکی از مهمترین اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در بلاروس را کاهش هزینه های ارزی و لجستیک دانست و ادامه داد: با بومی سازی قطعات، هزینه حمل و گمرکی نیز کاهش می یابد که در نهایت سود حاصل از عملیات بازرگانی به ایران خودرو تعلق می گیرد.

نماینده مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در روسیه ضمن قدردانی از حمایت های مهندس نجم الدین خاطرنشان ساخت: نگاه مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو به این سایت تولیدی بسیار هوشمندانه و علمی است، به صورتی که در دو سال اخیر با تجدید نظر در برخی سیاست های ایران خودرو و اجرایی کردن زیر ساخت های لازم راه را برای صادرات هموارتر ساختند.

وی تاکید کرد: بازار روسیه در حال پیوستن به WTO است و این بهترین موقعیت برای گروه صنعتی ایران خودرو است که محصولات خود را در این کشور به فروش برساند.

محمدی همچنین بازار روسیه را برای تولید انواع سمند، رانا و دنا مناسب خواند و افزود: مصرف کنندگان روسیه منتظر محصولات جدید ایران خودرو هستند زیرا محصول قبلی این شرکت در این بازار(سمند) هم جادار است و هم کم مصرف که معمولا خانواده های روسی در بین خودروهای زیر ۲۰ هزار دلاری از آن استقبال می کنند.

نماینده مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در روسیه خاطرنشان ساخت: با اخذ گواهینامه استاندارد روسیه در سال ۲۰۱۱ امیدواریم تا سال ۲۰۱۲ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد سفارشات مردم روسیه را از بلاروس تامین کنیم.

وی در انتها یادآور شد: با احیا کردن سیستم فروش و تولید خودروهایی با استاندارد یورو ۴ در آینده نزدیک بازار خوبی در منطقه CIS خواهیم داشت.

گفتنی است سایت یونیسون بلاروس که ۳۲ درصدسهام آن متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است.