بهای طلا با کاهش تنش‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – برکسیت – کاهش یافت. 

بر این اساس، بهای طلا پس از کاهش یک درصدی در روز گذشته، در معاملات امروز نیز با کاهش 0.2 درصدی همراه بود. هر اونس طلا در معاملات امروز با 1352.06 دلار مبادله شد. کارلو آلبرتو، تحلیلگر بازار طلا در این باره معتقد است: تنش‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یافته است و به تازگی نخست وزیر جدیدی در این کشور بر روی کار آمده است. 

از سوی دیگر، بازار انرژی شاهد افزایش بهای نفت خام بود. بازار نفت خام به لطف کاهش ارزش دلار، پس از کاهش بها در روز گذشته، امروز شاهد رشد بود. بر این اساس، نفت خام برنت با 2.3 درصد افزایش، 47.36 دلار در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با افزایش 87 سنتی در هر بشکه، به 45.63 دلار رسید.

خالد الفالح، وزیر انرژی رژیم سعودی امروز اعلام کرد صنعت نفت جهان برای آنکه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ادامه یابد، نیازمند بهای بیش از 50 دلار برای هر بشکه است. ما در طولانی مدت برای ایجاد توازن در بازار انرژی نیازمند بهای بیش از 50 دلار در هر بشکه هستیم.

با این وجود، مصرف انرژی جهان در آینده افزایش خواهد یافت. سی ان پی سی (CNPC)، بزرگترین شرکت نفتی چین پیش‌بینی کرد با توجه به رشد دو درصدی مصرف نفت خام این کشور، مصرف نفت خام پکن در سال 2027 به رقم بی‌سابقه 670 میلیون تن برسد. میزان مصرف نفت خام چین در سال 2014، 520 میلیون تن بود.