برگزاری نشستی بین بانک مرکزی ایران و خزانه‌داری آمریکا در لندن

 وزیر خارجه انگلیس از برگزاری نشستی بین نمایندگان بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا و همچنین بانک‌های بین‌المللی در لندن خبر داد.

در حالی که رسانه‌های غربی در گزارش‌های اخیر اذعان کرده‌اند که آمریکا در راه رفع تحریم‌های ایران بر اساس مفاد برجام مانع ایجاد کرده است، حالا از لندن خبر رسیده که قرار است دیداری درباره تحریم‌های آمریکا ضد ایران برگزار شود.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره رفع تحریم‌های بانکی ایران، گفت که قرار است نشستی با حضور نمایندگان بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه‌داری و نمایندگان بانک‌های بین‌المللی در لندن برگزار شود.

فیلیپ هاموند در پاسخ به سوال یک نماینده پارلمان انگلیس گفت: «امروز بعدازظهر دیداری بین بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا و بانک‌های بین‌المللی مستقر در لندن برگزار می‌شود تا در این زمینه، پیشرفت‌هایی حاصل شود».

پیش از این نیز، وزیر خارجه آمریکا به منظور گفتگو با مدیران بانک‌های بین‌المللی درباره «تبادلات مشروع و قانونی» با ایران بر اساس مفاد برجام، با تعدادی از مدیران بانکی در لندن دیدار داشت؛ دیداری که سبب اطمینان بخشی به بانک‌های بین‌المللی نشد.