فروش آب معدنی 60 هزار تومانی در پایتخت

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد:‌ متاسفانه با وجود کیفیت مناسب آب های معدنی داخلی برخی از برندهای خاص و مشهور جهانی با قیمت های گران و از 30 تا 60 هزار تومان در فروشگاه‌ها به ویژه شمال تهران عرضه و به فروش می‌رسد.

 

 وی ادامه داد :‌در سال های گذشته ایران یکی از صادر کنندگان بزرگ آب های معدنی با برندی خاص به کشورهای عربی مانند عربستان و  کشور های همجوار بود ولی به دلیل عدم ثبت برند ایران در بازار جهانی برخی ازکشور های اروپایی با سو استفاده از شرایط حاکم از این برند استفاده و آن را به نام خود در بازار جهانی ثبت کردند . 

 

گرمابی در خصوص جایگاه صادرات آب های معدنی ایران در بازار جهانی گفت :‌ اکنون بازار گسترده داخلی با برند های مناسب دارای جایگاه خوبی در صادرات هستند ولی به دلیل فرهنگ نادرست و باور غلط برخی از افراد که معتقدند کالاهای خارجی از نمونه داخلی بهتر است از برندهای خارجی  استقبال می کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به واردات آب های معدنی افزود : واردات آب به دلیل حجم زیادی که دارد نیازمند هزینه بیشتری است، بنابراین باید با افزایش تعرفه ها از واردات کالاهایی مانند آب معدنی جلوگیری شده و با برند سازی و ارتقای کیفیت بسته بندی ، قدرت رقابت تولیدکنندگان بازار داخلی را توسعه دهیم . 

 

وی تصریح کرد :‌ اما بازار تقاضای برندهای خارجی چند هزار تومانی آب های معدنی بسیارکم است و افراد کمی از این برندها استقبال می کنند، این در حالیست که برخی با استفاده از روش های مختلف مانند تصفیه کننده ها ،‌ جوشاندن آب یا روش های دیگر حتی به سراغ آب معدنی های  ارزان هم نمی روند. 

 

گرمابی درپایان گفت :‌ نظارت و برخورد شدید با واردکنندگان آب های معدنی ،‌ ارتقای بسته بندی های داخلی ،‌ افزایش های تعرفه های وارداتی ،‌ فرهنگ سازی و آگاه سازی اذهان عمومی می تواند در گرایش مردم به محصولات داخلی موثر باشد.