آذرماه؛ادامه مذاکرات فروش هواپیما

 اصغر فخریه کاشان افزود: با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی آسمان به طور معمول پروازهای داخلی و استانی را در سطح کشور انجام می دهد، این هواپیما گزینه مناسبی برای این شرکت هواپیمایی است.

وی با بیان اینکه نحوه خرید 20 فروند هواپیمای میتسوبیشی برای این شرکت به صورت فاینانس لیز(finance lease) یا اجاره به شرط تملیک خواهد بود، گفت: ژاپنی ها قول داده اند در همین قالب درخواست ما را بررسی و تا ماه دسامبر و با تشکیل دومین کارگروه مشترک دو کشور، در تهران مذاکرات ادامه پیدا کند.

فخریه کاشان هم چنین درباره خرید همزمان هواپیماهای ATR( زیرمجموعه ایرباس) که جزو هواپیمای کوچک محسوب می شوند، گفت: نیاز کشور به هواپیماهای کوچک چیزی بیش از 20 فروند است و فرودگاه های کوچک و برخی از سازمان ها از جمله شرکت نفت ، هلال احمر یا حتی پیام به این هواپیماها نیاز دارند و با 20 فروند نیازهای ما برطرف نمی شود.

قایم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از 60 فرودگاه در کشور وجود دارد که جزو فرودگاه های کوچک محسوب می شوند، افزود: برای اقتصادی کردن این فرودگاه ها به هواپیماهای کوچک نیازمندیم و باید این فرودگاه ها را فعال کنیم.

به گفته فخزیه کاشان، با شرکت ATR برای خرید تعداد بیشتری از هواپیماهای کوچک در حال مذاکره هستیم زیرا معتدیم برای فعال شدن فرودگاه های کوچک باید هرچه سریعتر این هواپیماها خریداری شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن، اظهارداشت: بعد از کمک به بازسازی ایران ایر با ایرباس، سراغ هواپیمایی آسمان رفتیم و تصمیم به نوسازی ناوگان آسمان با خرید از میتسوبیشی داریم و در این سفر عوامل هواپیمایی آسمان را همراه خود داشتیم و هم اکنون درحال مذاکره برای خرید 20 فروند هواپیمای کوچک از میتسوبیشی برای این شرکت هواپیمایی هستیم.

به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم ها همزمان با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه پیش قرارداد خرید 118 فروند هواپیما توسط ایران ایر با ایرباس امضا شد تا ایران ایر بدون اتکا به منابع مالی دولت در قالب اجاره به شرط تملیک این هواپیماها را از ایرباس خریداری کند.