قنبری با تأکید بر اینکه کالاهای قاچاق ضربه‌ای به اقتصاد کشور می‌زند که جبران ناپذیر است، اظهار داشت: ورود قاچاق یعنی بیکار شدن جوان‌ها که نتیجه آن شکسته شدن پشت صنعت، کشاورزی و در اصل تولید داخل است بنابراین مبارزه با آن یک اصل مهم است.

وی با اشاره به موضوع دامپینگ گفت: کشورهای ابرقدرت با مأمور کردن شرکت‌های بزرگ برای فروش کالاهای خود به زیر قیمت (٧� درصد زیر قیمت) سعی می‌کنند از رشد صنایع کشورهای دیگر جلوگیری و درنهایت آنها را ورشکسته کنند، بنابراین ورشکستگی بسیاری از صنایع کشورمان به‌دلیل دامپینگ کشورهای ابرقدرت است.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: قاچاقچیان، افراد وطن‌فروشی هستند که تنها به فکر منافع و سود خود بوده و کشور را دچار بحران اقتصادی می‌کنند. این افراد کالاهای دست دوم را وارد کشور کرده تا بازار را از صنایع تولیدی خودمان بگیرند.

قنبری با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق نیاز به یک اقدام جدی دارد، گفت: بسیاری از کشورها پس از شناسایی کالاهای قاچاق برای اینکه از طرق دیگر این اقلام وارد بازار نشود، آن را امحا می‌کنند پس برای ما نیز این اقدام مقدور و لازم است. البته برخی از کالاهای قاچاق را که در گمرک موجود است می‌توان بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اقلام گران‌قیمت را نیز می‌توان فروخت و هزینه آن را صرف مبارزه با قاچاق کرد اما نکته مهم این است که ما با کشورهای غربی در جنگ تمام‌عیار هستیم و نه در جبهه‌های جنگ بلکه در مسائل فرهنگی، بنابراین نباید موضوع قاچاق را ساده گرفت زیرا این جنگ از  جنگ در جبهه مهمتر است. 

قنبری با اشاره به اینکه غربی‌ها در مسائل سیاسی نتوانستند کاری از پیش ببرند و سعی دارند از طریق فرهنگی و اقتصادی وارد عمل شوند، تصریح کرد: در گذشته کالاهای قاچاق مصادره و سپس به حراج گذاشته می‌شد اما این کار فایده‌ای نداشت زیرا مجدداً این کالاها از طرق مختلف وارد بازار می‌شد، بنابراین باید با یک حرکت بسیار شدید این کالاها را معدوم کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: باید در مقابل اینکه برخی می‌گویند معدوم و امحا کردن کالاهای قاچاق از بین بردن ثروت ملی است نیز بگویم درست است بخشی از سرمایه ملی از بین می‌رود ولی در مقابل به صرفه‌جویی در صنایع و حرکت آنها کمک می‌کنیم زیرا باید تولید و صنعت داخل کشور در اولویت باشد.

وی در پایان تأکید کرد: معدوم کردن کالاهای قاچاق عین صحت کار است و باید مانع چرخه ورود کالاهای قاچاق در بازار شد.