سید پیروز موسوی با اشاره به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام ایران در منطقه خلیج فارس، گفت: پس از بهره برداری از چهار مخزن جدید در پایانه خارگ در سال گذشته، تا پایان شهریور ماه سال جاری هم ۱۰ میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره‌سازی نفت خام در گناوه ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی فروش نفت خام کشور خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در پایانه خارگ به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران به ۲۸ میلیون بشکه رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از مخازن جدید نفتی در بندر گناوه تا حدود ۲۰ روز آینده ظرفیت ذخیره‌سازی نفت کشور در این منطقه ۱۰ میلیون بشکه دیگر افزایش می‌یابد، اظهار داشت: مهمترین دلیل ساخت و راه‌اندازی مخازن جدید نفتی در بندر گناوه و در نزدیکی پایانه خارگ، پشتیبانی از صادرات نفت کشور در منطقه خلیج فارس است.

وی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در گناوه توسط بخش خصوصی انجام شده است، تاکید کرد: همزمان با روند ساخت و تکمیل این مخازن جدید نفتی، احداث ۴۰ کیلومتر خط لوله ۴۸ تا ۵۲ اینچی به منظور انتقال نفت از گناوه به پایانه نفتی خارگ هم آغاز شده است.

موسوی با یادآوری اینکه بخشی از این خطوط لوله، خشکی و بخشی به صورت زیر دریایی احداث خواهند شد، بیان کرد: پس از ساخت مخازن جدید نفت در بندر گناوه، احداث مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در بندر جاسک هم در دستور کار صنعت نفت کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی همچنین با اعلام اینکه هم اکنون هیچگونه نفت خامی توسط ایران بر روی کشتی‌های نفتکش در اطراف پایانه‌های نفتی کشور در خلیج فارس ذخیره‌سازی نشده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با کاهش زمان پهلودهی، بارگیری و افزایش توان صادرات نفت در پایانه خارگ، هم اکنون میزان توقف کشتی‌های نفتکش هم به حداقل کاهش یافته است.