غلامحسین قاسمیان افزود : عامل مهمی که این روزها بر قیمت خودروهای وارداتی تاثیر گذاشته ، بخشنامه 4 درصد مالیات علی‌الحساب توسط گمرک است که درصدی بر قیمت وارداتی ها در بازار تاثیر داشته است.

وی تصریح کرد : بازار وارداتی‌ها در هفته جاری با رشد یک تا پنج میلیون تومانی مواجه شده است این در حالی است که قانون فوق مشمول خودروهایی می شود که پس از شهریورماه ثبت سفارش خواهند شد.

وی همچنین از رونق نسبی در بازار خودروهای دست دوم خارجی خبر داد و افزود : با وجود اینکه بازار خودروهای خارجی صفر همچنان با رکود همراه است و در این مدت تقاضا در بازار افزایش چندانی نداشته است اما بازار معاملات خودروهای خارجی دست دوم در این روزها  با اقبال بیشتری مواجه شده است.

وی در ادامه با توجه به ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی گفت : هر چند برخی شرکتهای خودروساز داخلی در هفته های اخیر درصدی بر قیمت محصولات افزوده اند اما این مساله تاثیر چندانی بر بازار فروش این خودروها نداشته و هم اکنون شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم.

وی تصریح کرد : البته خرید خودروهای صفر داخلی از نمایشگاه‌ها همچنان توجیهی ندارد و اغلب مشتریان تمایل دارند که خرید خود را مستقیما از نمایندگی‌های رسمی خودرسازان انجام دهند.

وی در خصوص آینده بازار خودرو را غیر قابل پیش بین داست و گفت : وی اظهار داشت :  انتظار می رود اوضاع بازار خودرو به تدریج بهتر شود اما تا زمانی که وضعیت اقتصادی در کشور تغییر نکند و تحولاتی در این بخش ایجاد نشود  به نظر نمی رسد وضعیت بازار خودرو و سایر بازارهای تولید و اقتصادی تغییر چندانی نماید.