به دلیل 35 مورد مجزا در خصوص آتش گرفتن باتری های تلفن های هوشمند جدید سامسونگ مدل گلکسی نوت 7، سامسونگ اخیرا با فراخوانی غیرمنتظره، خواستار مرجوع شدن این تلفن همراه پر طرفدار شده است.

همین کافی است که بگوییم موضوعات روابط عمومی و چشم انداز اقتصادی برای شرکت سامسونگ، کابوسی وحشتناک بوده است.

بر اساس برخی گمانه زنی ها، کل این مرجوعی ها ممکن است حدود یک میلیارد دلار برای سامسونگ خسارت به بار باورد. با این که شرکت سامسونگ هنوز اعلام نکرده است مجموع هزینه های این فراخوان چه قدر خواهد شد، اما کو دونگ جین، رئیس بخش تجارت تلفن های هوشمند شرکت گفت: «رقم گزافی خواهد بود».

البته زمان بندی مرجوعی گلکسی نوت 7 برای شرکت اپل مایه خوشحال است. به ویژه که این شرکت قرار است هفته آینده از اپل 7 خود، رو نمایی کند. به گزارش دیجی تایمز، شرکت اپل طی چند روز گذشته از تامین کنندگان خود گفته تولید خود را به میزان 10 درصد افزایش دهند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است:«این افزایش سفارش نشان می دهد که شرکت اپل به افزایش مشتری های جدید و جایگزینی تلفن های همراه جدید، خوشبین است. منابع می گویند اپل در ابتدا پیش بینی کرده بود ارسال آیفون های جدید در نیمه دوم سال 2016، به 60 درصد میزان ثبت شده سال قبل برسد.

آیا این افزایش 10 درصد به مرجوع شدن گلکسی نوت 7 ارتباطی دارد؟ البته که دارد. به ویژه این که دارندگان گلکسی نوت های 7 مجبور شده بودند مدت 2 هفته منتظر بمانند تا تلفن های همراه جدید را به دست بیاورند.

از آن سو اپل نیز قرار است تا 16 سپتامبر، محصول جدید خود را روانه بازار کند. بعید نیست برخی دارندگان گلکسی نوت 7 تصمیم بگیرند اپل را هم امتحان کنند.

در خصوص شایعات لحظه آخری آیفون 7 نیز جزئیات جالبی از مشخصه های آن مطرح شده است. مثلا بهبود وضعیت نمایش، یک از مشخصه های آن است.