سیدرضا میراحمدی با اشاره به اخبار منتشره در برخی سایت های خبری در خصوص مدیرعامل سابق بانک دی گفت: آنچه که تاکنون نسبت به مدیرعامل سابق بانک دی در دادسرا مطرح شده، برخی اتهاماتی است که صرفا در حد انتساب بزه است و هنوز رسیدگی های قضایی ادامه دارد.

وی افزود: اتهامات مطروحه به اعتبار شخصیت حقوقی مدیرعامل سابق بانک دی بوده که موجب طرح برخی اتهامات و ابهامات علیه وی شده است.

میراحمدی تاکید کرد: انتشار عناوین اتهامی افراد قبل از اثبات در دادگاه های صالحه مطابق مقررات قانون آیین دادرسی کیفری جرم محسوب و از اسباب هتک حیثیت تلقی می شود که صرف نظر از منع و مجازات قانونی، حرمت شرعی نیز دارد.

وی از رسانه های گروهی و شبکه های مجازی درخواست کرد که از دامن زدن به اخباری که بسیاری از آنها کذب و یا فاقد مبانی حقوقی صحیح است خودداری و از این طریق موجب تشویش اذهان عمومی و فضاسازی کاذب نشوند و اجازه دهند دستگاه قضایی در فضایی آرام و بدون تنش رسیدگی را انجام دهد.

وی افزود: در صورت انتشار عناوین یا اخباری که موجب وهن و هتک حیثیت موکلم شود و یا از موجبات توهین و افترا و گزارشات خلاف واقع و نشر موارد منع شده در قانون نسبت به موکل باشد، بلادرنگ و بلاشک علیه مسببان آن اعلام جرم خواهم کرد.

وکیل مدافع مدیرعامل سابق بانک دی در خصوص روند و کیفیت رسیدگی قضایی به پرونده اظهار کرد: پرونده هم اینک در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و موضوعات مطروحه فقط در حد اتهام است و بازپرس محترم پرونده نیز قاضی آگاه و مستقل است که با دقت و حوصله و بدون توجه به فضاسازی های اخیر در حال رسیدگی قضایی است.