واحدهای نقلی یا ریز متراژ که عموما به آپارتمان‌های با مساحت 30 تا 55 مترمربعی اطلاق می‌شود طی روزهای اخیر با موج تازه‌ای از تقاضا مواجه شده است که معمولا هر سال در همین ایام نیز این موج مشاهده می‌شود.

 

موج تازه تقاضا برای آپارتمان‌های نقلی معمولا از نیمه دوم شهریور ماه هر سال از سوی دانشجویان، خانوارهای تک نفره یا متقاضیانی که به‌صورت مجردی، انفرادی یا همراه با همخانه زندگی می‌کنند تا نیمه مهرماه بازار این دسته از آپارتمان‌ها را گرم تراز سایر ماه‌های سال می‌کند. هم اکنون با عبور از نیمه شهریور ماه افزایش تقاضا برای این دسته از واحدهای نقلی یا ریز متراژ در مناطق مختلف شهر تهران قابل مشاهده است. هر چند پراکندگی این تقاضا عموما مربوط به مناطق ارزان قیمت تر و محلات مرکزی رو به جنوب شهر تهران است اما به دلیل پراکندگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و همچنین محیط‌های اداری و فضاهای کسب و کار در نقاط مختلف پایتخت، این تقاضا تقریبا در تمام مناطق شهر تهران مشاهده می‌شود.

با این حال، علاوه بر موج جدید تقاضا در بازار آپارتمان‌های ریز متراژ، هنوز هم برخی زوج‌های جوان و خانوارهای کم جمعیت متقاضی اجاره آپارتمان‌های نقلی، در بازار مسکن حضور دارند. به رغم افزایش تقاضا برای رهن و اجاره آپارتمان‌های نقلی طی روزهای اخیر، هم اکنون تنوع مناسبی به لحاظ قیمتی و سایر ویژگی‌های این آپارتمان‌ها در مناطق مختلف پایتخت قابل مشاهده است.