قیمت دام زنده برای عید قربان چند؟
علی اصغر ملکی با اشاره به توقف صادرات دام زنده گفت: اگرچه در آستانه عید قربان قرار گرفته‌ایم اما با توجه به توقف صادرات دام زنده از 10 روز گذشته تا به امروز قیمت گوشت گوساله ثابت مانده و قیمت‌ها افزایش نیافته است.

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه افزود: دستور توقف صادرات دام زنده بنا به درخواست اتحادیه گوشت گوسفندی  از سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط صادر شده که امیدواریم با توجه به افزایش تقاضای پروتئین در نیمه دوم سال توقف روند صادرات دام سبک برای تنظیم بازار داخلی ادامه یابد.  

 

وی با اشاره به توقف خروج دام از کشور تصریح کرد: با توقف صادرات دام زنده دیگر کمبودی در بازار نداریم و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بین 30 تا 31 هزار تومان به مغازه‌داران عرضه می‌شود و آنها هم هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقفه بدون دنبه را با قیمت 34 تا 35 هزار تومان به مشتری عرضه می‌کنند.  

 

ملکی اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده با قیمت حدود 14 هزار تومان عرضه می‌شود که با توجه به فراوانی دام زنده تصور نمی‌شود در یکی دو روز آینده قیمت افزایش یابد.  

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به متقاضیان خرید دام زنده توصیه و خاطر نشان کرد: تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که برای جلوگیری از افزایش قیمت گوسفند در روز عید قربان بهتر است متقاضایان از خرید در اولین ساعت عرضه دام خودداری کنند و خرید خود را به اواسط روز موکول کنند.