سهام آمریکا بدترین روز خود را در ماه ژوئیه در این خصوص تجربه کرد چراکه بسیاری از سرمایه‌گذاران از تبعات این آزمایش هسته‌ای بر روی بازارهای جهانی به‌شدت نگران بودند. بازار سهام آمریکا البته نه‌تنها به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی بلکه تعلل بانک مرکزی فدرال در خصوص اعلام نرخ بهره با روز بسیار ناامیدکننده‌ای روبه‌رو بود.

بر اساس گزارش رویترز، ماه سپتامبر به دلیل نگرانی‌ها در خصوص اعلام شدن نرخ بهره، همیشه ماهی بوده است که سهامداران انتظار سود چندانی در معاملات خود در آن را نداشته‌اند؛ بااین‌حال در سال جاری میلادی انتظارها برای اعلام نرخ بهره با گمانه‌زنی‌های بیشتری روبه‌رو بوده است و بازار را دچار پیچیدگی‌های زیادی کرده است.

آزمایش هسته ای کره شمالی نیز مزید بر علت شد و بازارهای سهام آسیا  از ترس شکل گرفتن جنگی جدید در منطقه به حال اغما رفتند و سهام در این بازارها در کمترین میزان ارزش خود معامله شد.

شاخص سهام Kosbi کره جنوبی روز جمعه و بعدازاینکه سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده اعلام کرد که فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک در کره شمالی منجر به زلزله ۵.۵ ریشتری در این کشور شده است، با افت ۱.۳ درصدی روبه‌رو شد.