علی اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا  و ارز گفت: امروز سومین امحا کالای قاچاق در سال 95  در تهران و دیگر شهرهای کشور صورت گرفته است. 

 

وی در خصوص حجم کالاهای امحا شده، گفت:عمده کالاهای امحا شده در تهران لوازم بهداشتی، آرایش و البسه  که از نظر حجم حدود 100 تن و از نظر ارزشی چیزی  حدود 2 میلیارد تومان بوده است.

 

پوراحمدنژاد درخصوص تعداد پرونده‌های قاچاق نیز اظهار داشت: حدود 176 پرونده مربوط به قاچاق کالا در تهران تشکیل شده است که در هر پرونده یک تا سه نفر متهم شناخته شده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که این کالاهای قاچاق به تهران چطور رسیده است، تصریح کرد: عمده کالای قاچاق یا به صورت جاسازی از طریق حمل و نقل مسافری و یا در قالب کالای ترانزیت عبوری به شهر های مختلف راه پیدا می کند و در تهران به دلیل جاذبه اقتصاد محور، این مقوله بیشتر مشاهده می شود.

 

در ادامه علیرضا عولیایی عضو هیأت مدیره و معاون بهره‌برداری فروش سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی گفت: امروز 300 تن کالای قاچاق با ارزش 120 میلیارد ریال بطور همزمان در سراسر کشور منهدم شد.

 

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازیافت این کالاها وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل قضایی امکان برگشت آن به چرخه بازار وجود ندارد.