مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی مبنی بر افزایش نرخ تورم در نیمه دوم سال گفت: افزایش نرخ تورم در پی خروج از رکود امری اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: باید برای خروج از رکود یکبار دیگر تن به تورم بدهیم، البته در نیمه دوم سال به دلیل افزایش نقدینگی، تورم به صورت طبیعی افزایش می یابد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه نرخ تورم تا انتخابات افزایش نخواهد یافت گفت: بعید می دانم دولت در آستانه انتخابات بازی اقتصادی دیگری را آغاز کند و دستاورد خود مبنی بر کاهش نرخ تورم را به خطر بیاندازد.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس اظهار داشت: همه هم و غم دولت این است که نرخ تورم را به صورت  تک رقمی حفظ کند.

لاهوتی در خصوص اظهارات رئیس اتاق بازرگانی مبنی بر افزایش بدهی دولت به بانک ها گفت: مجلس در اصلاحیه قانون بودجه ۴۵ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار داد تا بدهی هایش را با بانک ها و بانک مرکزی تهاتر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از دولت خواست بدهی هایش به بانک ها را مجددا افزایش ندهد و گفت: اگر دولت بدهی هایش را به بانک ها افزایش دهد مصوبه مجلس برای کاهش بدهی های دولت به بانک ها به تدریج اثرش را در تامین سرمایه بانک ها از دست می دهد.

به گزارش مهر رئیس اتاق بازرگانی تهران اخیرا با اشاره به اینکه بدهی دولت به بانکها در بهار امسال ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، پیش بینی کرد که در نیمه دوم سال، تورم دو رقمی شود.