افزایش بهای انشعاب آب و برق کمتر از نرخ تورم

 حمید چیت چیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه آب و تأسیسات آب و  فاضلاب گفت: از سال‌های گذشته وزارت نیرو برنامه‌های ویژه‌ای را برای تأمین نیازهای خود در داخل کشور  داشته و همچنین  انتقال تکنولوژی و  صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها در دستور کار خود داشته است.

 

وی ادامه داد:هم اکنون وزارت نیرو بیش از 3 هزار میلیارد دلار پروژه در دست اقدام در سایر کشورها دارد؛همچنین محصولات و خدمات فنی مهندسی کشور ما به بیش از 40 کشور جهان صادر می‌شود.

 

وزیر نیرو در خصوص راهبردهای آتی این وزارتخانه نیز اظهار داشت: عمده تمرکز وزارت نیرو بر روی شرکت‌های دانش بنیان، انجام تحقیقات و فعالیت‌هایی از این قبیل است.

وی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه که جدیداً انشعاب برق گران شده است آیا باید منتظر گران شدن انشعاب آب نیز باشیم، گفت: هزینه برقراری انشعاب آب و برق معمولاً 2 برابر پولی است که از مشترکان دریافت می‌شود، به هر حال میزان افزایش انشعاب آب و برق و قیمت آب و برق همواره کمتر از میزان افزایش نرخ تورم سالانه است.

چیت‌چیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم به منابع عمومی متکی شویم تا به مشترکان آب و برق فشار کمتری وارد شود.

وزیر اضافه کرد: شاید در برخی مواقع هزینه انشعاب آب و برق به گونه‌ای افزایش پیدا کند که بالاتر از نرخ تورم باشد، اما باید توجه کنیم که این هزینه سه سال است که افزایش پیدا نکرده است.

 

وزیر نیرو به دیگر سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر افزایش یا تغییر بهای تعرفه آب و برق پاسخی نداد.